Felhasználóbarát kialakításának és pénztárcabarát árazásának köszönhetően a Canva az egyik legkedveltebb online tervezőprogrammá nőtte ki magát az évek során. Folyamatos frissítésekkel és új funkciókkal tartották naprakészen a platformot, ami már évek óta változatlan díjszabással működött. Sejthető volt, hogy közeledik az áremelés, amiről a minap néhány felhasználót e-mailben értesített a vállalat.
Az eddigi visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy az áremelés csak a szolgáltatás csoportos előfizetéseit érinti, viszont itt drasztikus drágulásra érdemes készülni. A Canva Teams csomag havi és éves előfizetési ára is jóval magasabb lesz - akár 300 százalékkal emelkedhet. A vállalat az áremelést elsősorban az AI-alapú tervezési funkciók (például a Magic Studio) bevezetésével indokolta.
Az Egyesült Államokban néhány Canva Teams-felhasználó arról számolt be, hogy az előfizetésük ára évi 120 dollárról 500 dollárra emelkedett. Ha minden igaz, az első 12 hónapban egy kedvezménynek köszönhetően 40 százalékkal olcsóbban, vagyis 300 dollárért lehet előfizetni, de nyilvánvalóan ezt csak egyszer lehet igénybe venni, utána 500 dollárt kell kipengetni.
Fontos, hogy a mostani áremelés nem érinti a Canva Pro vagy Enterprise csomagokat, és nem tudni pontosan, hogy az egyes régiókban mikor következik be a drágulás. A vállalat kommunikációs vezetője, Louisa Green szerint annyival többet adnak a mesterséges intelligencia alapú eszközök, hogy még így is megéri majd előfizetni. Hamarosan kiderül, hogy felhasználók is így gondolják-e.