A West Japan Railway rendhagyó módon oldaná meg az ágazatban tapasztalható munkaerőhiányt: mivel nincs elég ember, akik részt vennének a vonalak karbantartásában, egy 12 méteres humanoid robotot fejlesztettek ki a feladatra. A Wall-E-re hajazó robot nem önjáró, távolról egy operátor irányítja a mozgását.
Az emberi munkatárs egy teherautó fülkéjében, kamerán keresztül látja azt, amit a robot a szemei helyén lévő kamerák segítségével pásztáz, és így irányítja a tevékenységét. A gép karjaihoz különböző tartozékok állnak a rendelkezésre, amikkel akár 40 kilogrammos terhet is képes cipelni.
Olyan végtag-kiegészítők segítik a munkáját, mint például az ecset vagy a láncfűrész. Sajtóértesülések szerint eleinte főként a vonalakat övező fák metszésére, illetve a vonatok fölötti kábeleket tartó fémkeretek festésére fogják használni, de termeténél és erejénél fogva ennél lényegesen sokoldalúbb használatra is lehetőség lesz a jövőben.
Japánban a népesség elmúlt néhány évtizedes változása nem kecsegtet semmi javulással, a társadalom elöregedőben van, így muszáj megoldást találni az elhatalmasodó munkaerőhiányra, mely több ágazat között a vasutat is nagymértékben sújtja. Az óriási robot nemcsak a munkaerőhiányt hivatott kezelni, hanem a balesetek számát is csökkentheti, hiszen az elmúlt évek során számos dolgozót ért kisebb-nagyobb sérülés.
A humánerőforrás hiánya egyébként jellemzően a fizikai munkát igénylő iparágakat érinti leginkább. Az idei évnek csak az első felében 182 ilyen - jellemzően logisztikai vagy építőipari - vállalat ment csődbe, mert nem találtak elegendő dolgozót. Azok tudnak csak talpon maradni, akik fizetést emelnek, vagy olyan innovatív megoldáshoz nyúlnak, mint a West Japan Railway.
Egy nemrégiben tartott sajtótájékoztatón a vasúti társaság elnöke, Kazuaki Hasegawa azt nyilatkozta, hogy a jövőben sok hasonló helyzetben lévő vállalat követheti a példájukat és veheti igénybe gépek segítségét az infrastruktúra karbantartásához.