Hirdetés

Iszonyú sok pénzt költenek a felhasználók a TikTokra



|

A most elért határt korábban még csak játékok lépték át a Google Play és az App Store összesítése szerint.

Hirdetés

A 2010-es évek második felében megjelenő TikTokról indulása pillanatában ember nem mondta volna még meg, hogy egyike lesz a legnagyobb sikereknek az internet megjelenése és elterjedése óta. Az eredetileg táncos és tátogós videókból egy algoritmus segítségével hipnotikus folyamot komponáló platform mára sikeresen megdöntött minden korábban feltételezett korlátot. Bár az utóbbi időben némileg túltolták a reklámozást, és a játék-szekció sorsa sem a tervek szerint  alakult, de összességében ezek sem ártottak végzetesen sokat a brandnek.

A TikTok most - története során sokadjára - egy újabb mérföldkőhöz érkezett. Az alkalmazás, amely 2021-ben elérte az 1 milliárd havi aktív felhasználót, mostanra az első nem játék típusú mobilalkalmazás lett, amely 10 milliárd dollárnyi fogyasztói költést generált az Apple App Store és a Google Play összesített forgalmában.

Hirdetés

Ezt korábban egyetlen olyan alkalmazás sem érte el, amelyik nem játék, de a játékok közül is csak néhány: a Candy Crush Saga, a Tencent-féle Honor of Kings, az XFLAG/Mixi Monster Strike és a Clash of Clans. A jelentés megjegyzi, hogy a TikTok 2023-ban már több mint 6,2 milliárd dolláros fogyasztói költéssel indult, majd az év folyamán további 3,8 milliárd dollárt tett hozzá, ami 61 százalékos növekedést jelent az év elejéhez képest. Ez a szám szintén 15 százalékkal magasabb, mint a 2022-es 3,3 milliárd dollár. Mivel a jelentés nem vizsgálja a további kínai alkalmazásüzletek forgalmát, ez a szám akkár sokkal nagyobb is lehet.

Ezek a költések az úgynevezett érmék megvásárlásából származnak. Ez tulajdonképpen egy virtuális valuta, amelyet a felhasználók a platformon az alkotóknak szánt ajándékokra költhetnek. Ezeknek az "ajándékoknak", melyek tulajdonképpen mégiscsak készpénzben realizálódnak, 50 százalékát megtartja magának a platform. Egyébként a TikToknak szép bevétele van a reklámokból is, melyet a jelentés figyelembe sem vett.

A kimutatás szerint a felhasználók részéről történt költések kétharmada a kínai és amerikai felhasználóknak köszönhető nagyjából egyenlő arányban, a fennmaradó egyharmad a világ összes többi részéről érkezett. A platform elsőségét a nem játék jellegű alkalmazások közül senki nem veszélyezteti, a sorban utána következők a Tinder és a YouTube. Az előrejelzések szerint a következő naptári év során a TikTok tovább növelve előnyét 15 milliárd dollárt is elérhet a felhasználói költésekben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.