Már 1977 szeptembere óta van úton a NASA Voyager-programjának első űrszondája, melynek feladata a Naprendszer külső bolygóinak és a csillagközi térnek a kutatása. Soha eszköz még nem jutott ilyen messze, hiszen jelenleg már mintegy 24 milliárd kilométerre halad a bolygótól, és a javításnak köszönhetően még mindig képes kommunikálni a NASA földi irányításával.
Bár útja során már számos viszontagság érte a jó néhány generációval ezelőtti technológiát használó Voyager 1-et, eddig még minden alkalommal sikerült megoldást találni a szonda kisebb-nagyobb problémáira. Legutóbb júniusban érkezett a hír, hogy az eszköz egy hosszabb meghibásodás után már újra képes adatokat küldeni a csillagközi űrből.
Ezzel párhuzamosan volt egy másik komoly probléma is, mely most végül megoldódott. Az amerikai űrügynökség szakemberei még a télen észlelték, hogy a szonda egyik hajtóművében lévő üzemanyagcső eltömődött. Ez azért is problémás, mert a szerkezet így nem képes kellő erőt kifejteni a jármű stabilan tartásához, ami ellehetetleníti a jeltovábbítást a Föld irányába.
Máskor is előfordult már, hogy a Voyager első számú eszközének meghibásodás miatt egy másik hajtóművet kellett használatba vennie. Mivel összesen három áll a rendelkezésére, kettő helyzetmeghajtó és egy pályakorrekciós hajtómű, így a 2002-es és a 2018-as csere után még maradt egy, amit tud a szonda használni.
Egy ilyen idős eszköznél azonban az átállás már nem egyszerű folyamat, hiszen a 47 éve úton lévő Voyager-1-nek takarékoskodnia kell a rendelkezésre álló energiaforrással. Ennek érdekében az ügynökség mérnökei az eszközön kikapcsolták a nem létfontosságú rendszereket. Fűtés híján azonban lényegesen kockázatosabb volt maga a művelet is.
Úgy oldották meg végül a helyzetet, hogy az űrhajó fűtésre használt központi berendezését egy órára lekapcsolták, így az átállás idejére maradt elegendő energia, ami a hajtóművek fűtését ellátta a kritikus időszakban. Ezután tudott az űrszonda visszaállni az eredeti hajtóműre, ami még két-három évig bírhatja. Ezután azonban már csak az eltömődött helyzetmeghajtó marad talonban, amivel kétséges a további működés.