Ha létezik olyan eleme a focibnak, amelyik a leghiggadtabb drukker vérnyomását is az egekbe tudja tolni, az alighanem a lesszabály alkalmazása. Ha szabályos, vagy annak tűnű góltól fosztják meg miatta a csapatát, azért, ha pedig szabálytalan vagy annak tűnő gólt kap miatta a csapata, akkor azért. Mivel adott esetben centiméterek, sőt milliméterek dönthetnek a játékvezetői ítéletről, ráadásul minden egy szempillantás alatt történik, a rendszerbe elkerülhetetlenül bele van kódolva a hiba. Előbb vagy utóbb a legélesebb szemű partjelző is melléfog, aminek téves ítélet a vége, és ne legyen kétségünk afelől, hogy a profi sport világában minden baki pénzben kifejezhető kárt okoz annak a csapatnak, amelyik elszenvedi a következményeit.
Az ilyen helyzetek megelőzése céljából 2018 óta videóbíró is segíti a játékvezetőket, ám ennek ellenére előfordulnak vitatott vagy hibás döntések, melyekre megoldást - mivel a sportág hajnalától érvényben lévő szabály megváltoztatása vagy eltörlése nincs napirenden - egyedül a technológiai fejlesztésektől lehet remélni.
Ennek szellemében a Premier League-ben, vagyis az angol első osztályú labdarúgó-bajnokságban lecserélik a jelenleg használt videóasszisztensi rendszer egy másik, megoldásra, amit a fejlesztést végző Genius Sports az amerikai kosárligában, az NBA-ben szerzett tapasztalataira támaszkodva alakít ki. Ennek lényege, hogy videók készülnek számos különböző szögből, 48 vagy több, saját hűtéssel és áramforrással rendelkező, vízálló dobozba zárt iPhone 14-es (vagy újabb modell) felhasználásával. Ezeket úgy helyezik el, hogy a Dragon fantázianevet viselő rendszer a magas képfrissítési rátával (akár 200 fps-sel) zajló folyamatos rögzítésnek köszönhetően mindig 7000-10 000 különböző pontot tudjon szemmel tartani egy-egy játékoson.
A Genius Sports mesterséges intelligenciával felturbózott fejlesztése a vállalat állítása szerint a nemcsak pontosság tekintetében pipálja le az eddig használt, 96 százalékos hatásfokkal dolgozó rendszert, de sokkal gyorsabb is annál, ezért az asszisztenciát igénybe vevő játékvezetőnek nem kell olyan hosszú időre megszakítania a mérkőzést. A Dragon képes automatikusan felismerni a fontos közelgő eseményeket - például egy lehetséges leshelyzetet -, és ilyenkor átmenetileg megnövelni bizonyos kamerák képkocka sebességét, majd amikor már nem indokolt, visszavenni a tempóból a számítási kapacitás megtakarítása érdekében.
Természetesen a döntés továbbra is a játékvezető kezében lesz, de a Dragon révén várhatóan kevesebb hibával és üresjárattal telik majd az 90+ perc a Premier League pályáin.