Néhány héttel ezelőtt hatalmas robbanással gyulladt ki a SpaceX egyik legújabb rakétameghajtója, a Raptor. A motor elsősorban a Starship kilövését támogatja, és a vállalat szakemberei már június óta dolgoztak a fejlesztésen, mióta a Super Heavy Booster 7 egység megérkezett a texasi központba.
A robbanást követően a SpaceX rögtön lezárta a létesítményt, és még a vállalat vezetője, Elon Musk is szűkszavúan számolt be Twitteren az eseményről. A cég azóta felmérte a károkat, és kiderült, hogy mi okozta a balesetet.
Kiderült, hogy a Booster 7 meghibásodása egy áprilisi teszteléshez kapcsolódik, amely során a rakéta egy része megsérült, de akkor ezt még nem erősítették meg a SpaceX mérnökei. Az akkori problémát sikerült hamar megoldani, viszont a júliusi baleset az üzemanyagcsövek deformálódásához vezethető vissza.
Elon Musk az Everyday Astronautnak adott interjúban részletesen beszélt erről, illetve azt is elmondta, hogy a Raptor 2 gyújtórendszere a SpaceX saját egyedi megoldásai alapján került kivitelezésre, amelynek célja a hatékonyság növelése mellett a komplexitás és a teljes súly, illetve költség csökkentése is volt.