Bár rengetegen lábrázást kapnak már az influencer szó hallatán is, egyelőre meglepően sokan tudnak egész jól eléldegélni abból, hogy különféle közösségi platformokon "léteznek". A jelenség mélyreható elemzését hagyjuk meg másoknak (akár ti is felsorakoztathatjátok a pro-kontra érveket a kommentekben), de az tény, hogy jelenleg az ilyen közösségi celebek komoly hatást gyakorolnak egy jelentős követőbázisra. Épp ezért azt is érdemes megnézni, ki mit hisz el nekik, hiszen nem véletlenül nevezik őket "hatáskeltőnek" a szó eredeti értelmezése szerint, de a magyar véleményvezér sem rossz analógia.
Natalia Taylor is ilyen influencer, 322 000 fölötti követői bázis csüng minden fotóján és szaván Instagramon. Épp ezért sokan figyelték azt is irigykedve vagy vágyakozva, hogy Taylor a képek tanúsága szerint Balira utazott. Különféle egzotikus helyszínekről töltött fel fotókat, és a kommentekben mindenki jó utat kívánt, különféle helyi nevezetességeket ajánlott, esetleg új úti célokat javasolt a lánynak. Aztán kiderült, hogy az egész csak egy jól megtervezett médiahack.
Nem sokkal később ugyanis Taylor saját YouTube csatornáján (amelynek egyébként szintén van laza 1,97 millió feliratkozója) egy videóban mesélte el, hogy az utazásból egy szó sem volt igaz, minden fotót a lakhelyéhez közeli IKEA áruházban készítette. A kiállítótérben több olyan lakásbelsőt és egyéb installációt is talált, amelyek elég egzotikusnak bizonyultak ahhoz, hogy jó beállításokkal egy indonéziai utazásként lehessen beállítani az ott készült képeket.
A videóban Taylor elmondta, amiatt kezdett bele a kísérletbe, mert egyre több közösségi profilon lát feltűnően, vagy kevésbé észrevehetően hamisított képeket, amelyek a szereplői igyekeznek photoshopolt fotókkal vagy egyéb módon megtrükközött körülményekkel olyan érzetet kelteni, mintha sokkal irigylésre méltóbb, kalandosabb, csillogóbb életük lenne a valóságosnál. Az utazásokat azzal is imitálni lehet, hogy az Instagram posztokban viszonylag könnyen megadhatunk olyan helyadatokat, amelyeknek még a közelében sem járunk. A legviccesebb a mostani trollkodásban az, hogy Taylor direkt mindegyik képen rajta hagyott egy olyan részletet, ahol látszik egy IKEA árcímke - és még így sem tűnt fel senkinek a dolog. Ez pedig sokat elárul arról, hogy működik és milyen közönséget (is) vonz a mai közösségi média.