Nem csak a Messengert faragják újra és a Facebook funkcióit alakítják át, az F8 konferencián természetesen szóba került a közösségi óriás tulajdonában lévő Instagram is, ami szintén nem ússza meg a ráncfelvarrást. Lesz az újdonságok között kreativitást serkentő, a közösségi pszichológia negatív hatásait csökkentő, de az üzleti felhasználók és influenszerek is kapnak egy hasznos frissítést.
Ha nagyjából már megszoktad az Instagram felületét, akkor készülj, mert hamarosan lesz mihez újra hozzászokni. A Facebook F8 konferenciáján kiderült, hogy a fotó- és videómegosztó szolgáltatás sem marad a régi, ami persze nem is csoda: a fiatalabbak közül már sokan vannak olyanok, akik nem a Facebookot tekintik fő közösségi felületnek. Vagy egyáltalán nem is regisztrálnak rá, vagy fent vannak ugyan, de nem aktívak, mert azt mondják, "ott vannak a szüleink, a tanáraink és a többi minket nem érdeklő korosztály". A legfiatalabbak közül már csomóan az Instagramot használják elsődlegesen, ahol jóval egyszerűbb nyelvezettel (képekkel, hashtagekkel, izgő-mozgó ikonocskákkal és egyebekkel) fejezhetik ki magukat. Ez persze nem feltétlenül üdvös dolog minden szinten, de ezt a részét most hagyjuk is, nézzük inkább, milyen lesz a 2019-es Instagram!
Effekt effekt hátán
Elsőként átalakul a kamera. Egyrészt azért, hogy az Instagram idővonalára feltöltött képeket ne valamilyen külső effektező appban kelljen szanaszét farigcsálnia azoknak, akik nem egy szimpla fotót szeretnének feltölteni, hanem valamilyen egyéniségükre, hangulatukra jobban reflektáló "alkotást".
Ehhez nagyjából azt a módszert emelik át, amit a Sztorikban már eddig is használhattuk, jönnek az onnan ismerős szűrők és egyéb effektek, tehát ha valaki elkattint egy fotót, akkor ugyanúgy ráhúzhatja saját arcára a kiskutyás, csillámos, szülinapi sapkás és egyéb kiegészítőket, képtorzító hatásokat. Mondjuk lehet, hogy pont ettől fog majd a későbbiekben felértékelődni egy effektezetlen szelfi vagy egy naturálisan feltöltött tájkép, meglátjuk.
Vedd meg a gatyámat!
Bármennyire is utálom leírni az elmúlt években teljesen megváltozott tartalmú influenszer szót, kénytelen vagyok, mert nekik, és rajtuk keresztül a céges felhasználóknak jön igazán jól a következő újítás. A feltöltött tartalmakon ugyanis innentől megjeleníthetünk olyan címkéket, amelyek például a képen szereplő celeb ruházatára, az általa viselt kiegészítőkre, a körülötte levő tárgyakra vonatkoznak, ezekre koppintva pedig a követők is megvásárolhatják őket.
Szóval jönnek a szponzorált posztok új változatai, tessék felkészülni. Korábban is volt már erre kísérlet, de akkor még csak kifejezetten cégekre szabták mindezt, most viszont bejelentették, hogy "közösségi szereplők, alkotók, sportolók, művészek és influenszerek" is használhatják a közvetlen Instagram-vásárlást.
Az Instagram már teszteli is az új funkciót egy kisebb csoport bevonásával, de azt még nem tudni, mikor lesz mindenki számára elérhető és látható az appon belüli vásárlás.
Ne a lájkok száma számítson
Az utolsó most bejelentett funkció viszont egész jól hangzik, bár tény, hogy jól felborítja az Instagram-használók eddigi gyakorlatát. Kanadában ugyanis élesben kezdtek tesztelni egy újdonságot, ami a tesztidőszak végén a pozitív visszajelzések fényében élesedhet a világ többi részén.
Ebben a verzióban konkrétan eltűnnek a képekre adott lájkok a külső szemlélők elől, tehát csak maga a posztoló fogja látni, hogy melyik tartalmát hányan kedvelték. A Facebook szerint erre azért lehet szükség, mert az emberek egyre inkább azáltal ítélnek meg másokat, hogy milyen népszerűek a közösségi oldalakon, és simán lehet, hogy egy egyébként nagyszerű képet vagy videót (és az azt készítő személyt) is ignorálják, ha azt látják, hogy kevés lájk van rajta, de ugyanúgy valami teljesen értéktelen szemetet is az egekbe repíthetnek csak azért, mert mindenki más is szanaszét szívecskézte. "Az Instagram nem egy lájkgyűjtő verseny" - fogalmazták meg a bejelentés során.
Mindez például a fent említett influenszer-jelenséget is visszaszoríthatja illetve valamivel igazságosabbá alakíthatja, hiszen így például nem lesz sok értelme lájkokat vásárolni, valamint csak azért, mert valaki híres, nem biztos, hogy az általa megosztott minden tartalmat is azonnal mindenki belájkolgatja, ezáltal maguk a tartalmak és azok minősége lesz fontosabb.