Az elmúlt napokban nálunk is olvashattatok róla, hogy az áprilisi OneUI-frissítést követően több Samsung Galaxy-tulajdonosnál is egy függőlegesen futó zöld vonal tűnt fel a készüléke képernyőjén, ami az újraindítást és a gyári visszaállítást követően sem tűnt el. A hiba alapján gyanítható volt, hogy habár sokan az update-hez kötötték, alapvetően egy hardveres problémáról lehet szó, amit most a gyártó reakciója is igazolt.
A Samsung ugyanis időközben csereprogramot hirdetett egy sor érintett mobil képernyőjére, ám ez egyelőre csak egyetlen országban fogja megnyugtatni a felhasználókat, és még ott sem mindenkit.
Az Android Authority beszámolója alapján ugyanis a Samsung jelenleg csak Indiában cseréli a kijelzőket. Ugyan nem kizárt, hogy ez változni fog, e sorok írásáig viszont a vállalat nem reagált a portál erre vonatkozó megkeresésére. Az indiaiak mindenesetre a Galaxy S20- és Note 20-széria, az S21-modellcsalád, valamint az S22 Ultra esetében kérhetik a kijelző ingyenes cseréjét, amennyiben a vásárlás óta nem telt el több mint három év.
A pontos modellszámok az alábbi X-posztban szerepelnek, amely a Samsung támogatásával folytatott chates beszélgetést mutatja. Ez alapján viszont az S21 FE nem része a programnak, ami azért érdekes, mert előzetesen erre is sokan panaszkodtak. A bejegyzés szerzője szerint ugyanakkor nem kizárt, hogy a gyártó később bővíti a támogatott mobilok körét.
Samsung India offers a ONE-TIME FREE SCREEN REPLACEMENT for select models(within 3 years of purchase) experiencing GREEN LINE issue, even if your warranty's expired!
— Tarun Vats (@tarunvats33) April 21, 2024
Applicable Models:
•S20 Series
•Note20/Ultra
•S21 Series(Excluded FE)
•S22 Ultra(SM-S908E)
Repost to help pic.twitter.com/t1Au0zthlE
További megkötés, hogy az igénylés leadására csak április 30-ig van lehetőség, vagyis a koreaiak kifejezetten szűk határidőt szabtak az érintetteknek. Cserébe viszont a Samsung egy ingyenes akkumulátorcserét is biztosít a vadonatúj képernyő mellé. Az még most sem tiszta, hogy pontosan mi okozza a problémát, ám a közösségi médiában fellelhető posztok alapján több hírportál is rámutatott, hogy a zöld vonal valójában nem a legutóbbi frissítés óta szedi az áldozatait, mivel már tavaly is voltak, akik erre panaszkodtak.