A Zoom felhasználói tegnap délután óta egyszerűen nem tudtak csatlakozni a meetingekhez és a webinárokhoz, ugyanis a szolgáltatás egyszerűen padlóra került. Ez a lehető legrosszabbkor adódott, hiszen az iskolakezdések időszakában most a szokásosnál is többet építenének a Zoom konferenciafunkcióira és az online órákra. Sokan egyszerűen még a Zoom weboldalát sem tudták megnyitni, és a Downdetector adatbázisa szerint nem csak Amerika volt érintett, hanem a világ számos területe, köztük Európa legtöbb országa is.
A Zoom hamar elkezdett vizsgálódni, amire szükség is volt, mert a múlt héten is volt egy szolgáltatáskiesése a webes kliensen keresztül. Áprilisban is volt egy nagy kimaradás, akkor 403-as hibaüzenetet is dobált a kliens.
A 300 millió napi szinten aktív meeting-résztvevővel rendelkező Zoom fejlesztői nemrég szerencsére azonosították a probléma forrását, és gyors hibaelhárításokba kezdtek. Először részlegesen sikerült elhárítani a problémát, és visszaállítani a szolgáltatást, majd végül megoldották a felmerült kellemetlenségeket, és mostanra elvileg mindenkinél mennek a meetingek és a webinárok.