Befutottak az NMHH, vagyis a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság éves fogyasztói felmérésének eredményei, amiből megállapítható, hogy 2023-ban már szinte minden második magyar rendszeresen nézett filmet, sorozatot vagy más mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál. Ez a szám egészen pontosan a 15 évnél idősebbek 41 százaléka volt az végén.
Ennél valójában jóval több nézőhöz jutnak el a platformok tartalmai, mivel a felmérés alapján sokan csak az ingyenes próbaidőszak lehetőségét használják ki, ám nem válnak előfizetővé és így rendszeres tartalomfogyasztóvá sem. A legnagyobb érdeklődést rendszerint az új szolgáltatások ingyenes időszakai szokták kiváltani, a tavaly elrajtolt RTL+-t például csak feleannyian nézték előfizetéssel, mint ahányan fizetés nélkül.
Az NMHH kutatása kitér arra is, hogy más, megfizethető, innovatív szolgáltatásokhoz hasonlóan a streaming is a fiatalabb korcsoportokban vert először gyökeret és hódít szédítő ütemben. Míg a középkorúak és az idősebbek többsége ragaszkodik a megszokott, lineáris televíziózáshoz, addig a fiatalabbak közül egyre többen részesítik előnyben a streamingplatformok svédasztalos megoldását a menza jellegű kiszolgálást nyújtó hagyományos tévécsatornákkal szemben. Ennek következtében a 15-29 évesek 10 százaléka szokott csak streaminget nézni, 53 százaléka streaminget és tévét is, míg azok aránya, akik kizárólag tévét néznek, 30 százalék.
A generációs szakadék minden bizonnyal összefüggésben áll azzal, hogy Magyarországon a 60 felettieknek csak a fele használt internetet 2023-ban, márpedig ez alapfeltétele annak, hogy valaki akár mobilon, akár PC-n, okostévén vagy konzolon hozzáférjen a számára rokonszenves streamingszolgáltatás katalógusához.
Amiből a jelek szerint egy más nem is elég, az NMHH ugyanis megállapította, hogy egyre nő azok aránya a felhasználókén belül, akik több (2-4) szolgáltatásra is előfizetnek. Ebben szerepet játszik, hogy bár több szolgáltatás is drágult, illetve drágulni fog, még mindig viszonylag könnyen megfizethetőek. Jellemzően 2-3000 forintról beszélünk, de vannak olyan platformok, amelyek ennél kedvezőbb konstrukciókat is kínálnak. Nem csoda, hogy sokak szemében vonzóbbak ezek az ajánlatok a 3000 forint környékén mocorgó mozijegyeknél vagy a hatóság adatai szerint átlagosan havi 4600 forintba kerülő tévé-előfizetéseknél.