Az eNET egyik legújabb kutatásában azt vizsgálta, hogy a magyarországi lakosok milyen arányban használják az internetet az okostelefonokon, illetve a 18-69 éves korosztályra milyen eszköz- és internethasználati szokások jellemzőek. A magas internetpenetrációhoz magas fokú okostelefon használat is társul - több mint 6,2 millió magyar okostelefon felhasználóból közel 6 millióan interneteznek a telefonjukon, és használnak internetes applikációkat.
A kutatás alapján kiderült, hogy a telefonos internetezés három leggyakoribb célja az információ keresése, az üzenetküldés, illetve az időjárás-előrejelzés elérése. Kiemelkedő még a közösségi média aktivitás, az e-mailezés és a hírolvasás, de jellemzően sokan néznek telefonon videókat, vásárolnak, valamint használnak térképes applikációkat.
A koronavírus világjárvány alapvetően befolyásolta a felhasználói szokásokat, így leginkább ennek köszönhető az e-kereskedelem népszerűsége, valamint a banki szolgáltatások okostelefonos használata.
Érdekes adat, hogy a magyar felhasználók 61%-a legfeljebb 10 mobilapplikáció használ rendszeresen, vagyis legalább heti szinten, 25% pedig legfeljebb csak 5-öt. A magyarok közel fele tölt le havonta új applikációt, ugyanakkor kiemelkedően gyakori az ingyenes szoftverek használata, ugyanis a válaszadók mindössze egyharmada töltött le fizetős mobilapplikációt.