Elemzői becslések szerint a Google tavaly több mint 3 milliárd amerikai dollárt fizetett az Apple-nek azért, hogy a Google kereső legyen az alapértelmezett keresőmotor az iOS rendszert futtató iPhone és iPad készülékeken.
A Google forgalomszerzésre fordított költségei ugyanakkor idén csökkennek, vagyis a Google ezúttal kevesebbet fizet az Apple-nek. Az Apple a szolgáltatások rész alá gyűjtötte a Google-től kapott pénzt, és igen sokat köszönhet a riválisának. A kategória árbevételének 31 százalékos éves növekedése mögött nagyrészt ugyanis a Google licencdíja állt.
Ha a Google alacsonyabb licencdíjat fizet, akkor az az Apple eredményére is negatívan hat. A Google forgalomszerzésre fordított költségvetése és az Apple szolgáltatásokkal kapcsolatos árbevételei évek óta kéz a kézben járnak. Az üzlet persze nem egyoldalú: a Bernstein becslései szerint a Google mobilos keresésekből szerzett árbevételének a felét iOS-es felhasználók adják.
Plusz milliárd dollárok ide vagy oda, Tim Cook szerint az Apple számára még mindig az eszközök utáni eladásokból folyik be a legtöbb pénzt. A Google okozta kiesést az Apple Music növekedéséből és egy új digitális magazinszolgáltatásból pótolhatja az Apple.
Aggódnia persze nem kell az óriásnak, hiszen Warren Buffet nemrég 75 millió Apple-részvényt vett, majd bejelentette, hogy ennél is többet akar. A Berkshire Hathaway ezzel már most a harmadik legnagyobb részvényese az Apple-nek, a részvény-visszavásárlások után pedig még nagyobb lesz. A hírek hatására az Apple piaci értéke a 930 milliárd dollárt is meghaladta.