A Strategy Analytics legutóbbi tanulmánya megállapította, hogy az autóvezetők egyre nagyobb mértékben igénylik az autójukban az okostelefonnal való kapcsolatot (illetve függnek is ettől). A felhasználók az olyan tükrözésre alkalmas szolgáltatásokat részesítik előnyben, mint az Android Auto vagy az Apple CarPlay. Mindennek az oka a könnyű használhatóság és a funkciók sokasága. A legtöbben navigációra és médiafogyasztásra használják ezeket a rendszereket.
A felmérések szerint az autóvásárlók sokkal jobban értékelik ezeket a rendszereket, mint bármilyen más szórakoztató- vagy infotainment-megoldást. A jövőbeli modell kiválasztásakor egyre fontosabb, hogy az új autó tudja-e ezeket a funkciókat.
Hogyan érinti ez az autógyártókat? Amelyek beépítik ezeket a rendszereket, értelemszerűen nagyobb figyelmet kapnak majd az érdeklődő felhasználóktól. A tanulmány szerint ez a kategória komoly növekedési lehetőségekkel bír.
Fontos kérdés továbbá a használhatóság, mert bár tükrözésre alkalmas rendszereket korábban is kínáltak már, némelyik felhasználói élménye nem volt túl jó - mindez pedig az autós eladásokat is érintheti, hiszen az emberek a jobb integrációt keresik majd: vagyis az Android Autót és az Apple CarPlayt.