Vége a négy éven át tartó halogatásnak, a Tesla legjobban várt modellje a tegnapi ünnepélyes bemutató után hivatalosan is megkezdte pályafutását a forgalomban. A piacvezető gyártó zászlóshajójának szánt jármű talán a legtöbbet emlegetett elektromos autó volt a médiában az elmúlt években. A rendhagyó külsejű EV-t mostanra rengeteg vásárló szeretné magáénak tudni. A rozsdamentes acélból készült autócsoda körüli felhajtás eredményeként már a megjelenése előtt szinte legendaként tekintettek rá. Most, hogy a sorozatgyártást felpörgetve egyre több példány kezdi majd róni az utakat, kiderül, hogy a modell megszolgálja-e a megelőlegezett bizalmat. Bár sok részlet kiderült már a Cybertruckról az elmúlt időszak híradásiból és ágazati szivárogtatásokból, több fontos információra csak most, a megjelenés után derült fény.
Az előzetes várakozásnak megfelelően a modell két-és hárommotoros változatban kerül piacra, és az alább közölt árak nettó értékek, mert még rájuk rakódik az adó. A kétmotoros verzió 79 990 (27 992 000 forint) dollárba kerül, 547 km-t tesz meg egy töltéssel és 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, míg a hárommotoros modellért 99 990 dollárt (34 950 000 forint) kérnek, cserébe 515 km-es hatótávval érkezik és 2,6 másodperc alatt ér a sebességjelző mutatója 100-ra.
A most megjelenő két változaton kívül lesz még egy harmadik, hátsókerék meghajtású is 60 990 dollárért (21 341 000 forint), de ez majd csak 2025-ben kerül piacra a cég közlése szerint. Mindegyik Cybertruckba 4680-as akkumulátorcella került, ezt teljes egészében a Tesla fejlesztette ki három évvel ezelőtt, és mostanra már 20 milliót gyártott le belőle a különböző modellekhez.
Feat of Strength 3: Cyberbeast (0-60 in 2.6s) pic.twitter.com/q0cK9zb21D
— Tesla (@Tesla) November 30, 2023
A projekt 2019-es indulásakor Elon Musk még ennél 20-30 ezer dollárral alacsonyabb árról beszélt, de az azóta bekövetkezett gazdasági folyamatok átírták a terveket. Az időközben megjelent Ford F-150 Lightning és Rivian R1, valamint a megjelenés előtt álló Chevrolet Silverado EV várható árai is indokolttá tették, hogy nagyobb összeget kérjenek a Cybertruckokért. Viszont annak, aki vásárolni szeretne, ki kell várnia a sorát. Több mint egymillió leendő tulajdonos jelezte már igényét a saját példányára, de a texasi Gigafactory a gyártási kapacitás végessége miatt 100 dollár foglalót kér.
Mint ismeretes, a Cybertruck rozsdamentes acélvázra épül fel, mely a gyártó szerint ellenáll az apró sérüléseknek, horpadásoknak, sőt akár kisebb kaliberű fegyverek lövésének is. 5440 kg-ot képes vontatni és 1130 kg hasznos terhet bír el. Más Teslákhoz hasonlóan az autót kamerák veszik körül a karosszéria különböző pontjaihoz rögzítve, hogy biztosítsák a sávtartást az Autopilot vezetéstámogató rendszernek, de az önvezető full self-driving pakkot 12 000 dollárért lehet csak külön megvásárolni. Amíg azonban ennek a fejlesztése folyamatban van, nyilvánosan elérhető a szoftver bétaverziója.
A Cybertruck karosszériája nem festett, de egy korábbi értesülés szerint a cég hivatalos szervizközpontjai színes vinyl fóliákkal várják majd a különcködni vágyó tulajdonosokat. A rozsdamentes acél kevés karbantartást igényel, mivel nem kell viaszolni, a madárürülék és az egyéb nedves szennyeződések gyakorlatilag nem jelentenek veszélyt a korrózióálló felületre.
Az típus egyik előképének tartott, szintén acélborítású DeLorean DMC-12 már 1983-ban lehúzta a rolót, így 40 éve a Cybertruck az első ilyen sorozatgyártású autó a piacon.