Korábban pletykákból már hallottunk erről, most azonban maga a Meta erősítette meg, hogy aki szeretné reklámok nélkül használni közösségi oldalait, havi előfizetési díj ellenében hamarosan lehetőséget kap minden hirdetés eltüntetésére.
Bár a cég megjegyezte, hogy egy ingyenes, reklámokból eltartott internetben hisz, és továbbra is marad a jelenlegi használati mód, az Európai Unió szabályozásainak megfelelve választási lehetőséget ad a felhasználóknak.
Mivel az App Store és a Google Play Áruház sarcot szed minden alkalmazáson belüli vásárlás után, az előfizetés 9,99 euróba (kb. 3800 forintba) kerül majd, ha a weben keresztül igényeljük, de 12,99 eurónak megfelelő összegbe iOS-en és Androidon. (Az Apple ezt most 4990 Ft-ra váltja.) Nem kell persze kétszer előfizetni, ha mobilról és gépről is használnánk, így mindenképp érdemes böngészőből véghezvinni a folyamatot.
Most még elég a felhasználóknak egy előfizetés, hogy a Fiókközpontban található összes fiókjuk használhassa azt, azonban 2024. március 1-jétől havi 6 vagy 8 eurót levesznek minden további fiók után az elsődleges mellett. Ha tehát valaki nem csak a Facebookot, de az Instagramot is hirdetések nélkül használná, kénytelen lesz felárat fizetni.
A szolgáltatást csak 18 éven felüli felhasználók vehetik igénybe, a fiatalabbak kénytelenek lesznek megbékélni a hirdetésekkel.