Ha csak egy streaming szolgáltató kínálatának eléréséért fizetünk egy hónapban, az egyáltalán nem vészes: még a legdrágábbért is kevesebbet kell kiadnunk, mint egy pár mozijegyért. Persze ha már több iránt is érdeklődünk, hamar feljebb szökik a streaming-rezsi, és a jelenlegi gazdasági helyzetben mindig örülünk, ha valamin tudunk spórolni.
Már májusban is pletykálták, de most hivatalossá vált: a Netflix egy új, olcsóbb előfizetést vezet be, viszont aki ezt választja, annak cserébe reklámokat is el kell viselnie.
Ted Sarandos, a Netflix egyik ügyvezető igazgatója a The Hollywood Reporter beszámolója alapján a Cannes Lions fesztiválon azt is elmondta, miért van szükség az új előfizetési szint bevezetésére.
"Egy jelentős felhasználói szegmenst kihagytunk, azokat, akik azt mondják: »Hé, a Netflix nekem túl drága, de nem bánom a hirdetéseket«. Ennek nyomán lesz egy hirdetésekkel támogatott szint; nem bővítjük a Netflix jelenlegi változatát reklámokkal."
Akinek tehát nem gond, hogy 2490 Ft-ot kell fizetnie, továbbra is elérhet mindent, amit eddig, de a spórolni vágyóknak már ennyit sem kell majd kiadniuk. Kérdéses, hogy ez hány előfizetőt fog visszacsábítani, miután több százezren kiestek, és ezt megérezte a költségvetés, valamint a részvényárfolyam is. A bevezetés dátumát még nem tűzték ki, vagy legalábbis nem közölték nyilvánosan.