Az Adobe hosszú évek óta küzd azért, hogy minden felhasználó, aki a programjainak előnyeit élvezi, előfizetővé váljon, ám rendkívül antipatikus modellje sokakat taszít - olyannyira, hogy az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma (DOJ) és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) együtt indított pert a vállalat ellen. A probléma, hogy előfizetni könnyű, lemondani viszont nehéz: aki egy évre elkötelezte magát, de havonta fizet, és időközben lemondaná Creative Cloud előfizetését, annak a hátralévő díj felét így is ki kell fizetnie büntetésként.
A DOJ és az FTC úgy érzik, az Adobe erről nem tájékoztatja megfelelően felhasználóit, és a büntetés is aránytalan. A dokumentumokban idézik az Adobe egyik meg nem nevezett vezetőjét is, aki azt mondta, a korai lemondási díj olyan az Adobe-nak, mint a heroin.
Ezt a hasonlatot arra értette, hogy ha még jobban felhívnák a figyelmet erre a buktatóra, vagy változtatnának rajta, azzal a cég jelentős bevételtől esne el. Az Adobe vezető ügyvédje, Dana Rao próbált magyarázkodni, szerinte ugyanis az idézetet kiragadták környezetéből, és aki ezt mondta, nem egy felsővezető, aki döntéseket hozhatna ezekben az ügyekben.
Külön megmosolyogtató, hogy a cég szerint a büntetés kiemelésétől a felhasználói felület túl zavarossá válna.