Az Apple naptárában az áprilistól júniusig tartó időszak a harmadik üzleti negyedév (Q3), ami hagyományosan nem a vállalat legsikeresebb hónapjait szokta jelenteni, mivel a cupertinóiak rendszerint az ősz során dobják piacra a legizgalmasabb termékfrissítéseiket.
Az almás cég legújabb eredménybeszámolója alapján ugyanakkor az idei év néhány területen még a szokásosnál is rosszabb számokat hozott, amely rávilágít, hogy a prémium eszközökben utazó óriás sem tudja függetleníteni magát a számítástechnikai termékek piacát mostanság jellemző pangástól.
A 2023-as Q3-ban az Apple 81,79 milliárd dollárnyi bevételre tett szert, amely 1%-kal alulmúlta a tavalyi év azonos időszakában mért teljesítményt. A csökkenés oka a húzótermékek gyengélkedő eladásaiban keresendő. A vizsgált időszakban az iPhone 39,67 milliárd dollárnyi bevételt termelt, szemben a tavalyi Q3-as 40,67 milliárddal, míg a Macnél 6,84 milliárd dollár áll szemben az előző év 7,38 milliárdjával, az iPadnél pedig 5,79 milliárd a 2022-es Q3-ban mért 7,22 milliárd dollárral.
Ezzel szemben a hordható eszközöket, az otthoni felszereléseket és a kiegészítőket összesítő vegyes kategória enyhe növekedést produkált, az idei harmadik negyedévben 8,28 milliárd dolláros bevételt hozva a konyhára, míg tavaly ilyenkor 8,08 milliárd dollár került a könyvelésbe. Ennél is nagyobbat léptek előre a szolgáltatások (pl. Apple Music, iCloud, App Store), amelyek 21,21 milliárd dolláros bevételt produkáltak, szemben a tavaly 19,60 milliárd dollárral.
A vezérigazgató az utóbbi kapcsán kihangsúlyozta, hogy ez rekordnak számít a cég történetében, amely azt jelzi, hogy kezd beérni az a befektetés, amit az elmúlt évtizedben a szolgáltatások szerepének megerősítésére fordítottak. A részvényesek annak is örülhetnek, hogy az Apple még a sok mínusz ellenére is növelni tudta a nyereségét: a vizsgált három hónapban a cupertinóiak 19,88 milliárd dollár profitot zsebeltek be, ami 5%-kal több a 2022-es harmadik negyedévben keresett összegnél.
Összességében tehát nem ég a ház Tim Cookék feje felett, hamarosan pedig beköszönt az ősz, amikor új iPhone-ok, Macek, Apple Watchok és iPadek csábítják majd vásárlásra a közönséget.