Frissítés: Cikkünk megjelenése után nem sokkal a BKK reagált a Pay&GO fizetési rendszerrel kapcsolatban felmerült problémákra, itt el is olvashatod.
Korábban írtuk: Júniusban mi is hírt adtunk róla, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egy örvendetes fejlesztést jelentett be a népszerű 100E Repülőtéri Expressz buszokon, amely nagyban megkönnyíti a jegyvásárlást. A Pay&GO nevű, több nyugati nagyvárosban is bizonyított szolgáltatás segítségével elég csak a terminálhoz közelítenünk a bankkártyánk vagy mobiltelefonunkat, és egy pillanat alatt megtörténik a tranzakció. Az elmélet tehát nagyon jól hangzik, a HVG azonban nemrég felhívta rá a figyelmet, hogy a gyakorlati megvalósítás egy komoly hiányosságot is rejt, ami miatt havonta több száz embert húzhat le az érintésmentes rendszer.
A problémát az okozza, hogy a Pay&GO terminál mindössze egy rövid időre felvillanó zöld pipával jelzi a vásárlás megtörténtét, nyugtát és egyéb visszajelzést viszont nem ad, valamint a buszokon sem figyelmeztet semmi rá, hogy ezzel már meg is történt a tranzakció. A hiányos tájékoztatás pedig oda vezet, hogy a rendszert nem ismerők többször is lehúzzák a kártyájukat, felesleges jegyeket váltva maguknak.
A HVG-nek nyilatkozva az egyik buszsofőr elmondta, hogy a "szegény külföldiek" akár 5-6 alkalommal is fizethetnek, mire leesik nekik a tantusz. A pénz visszaigénylése ugyan egy weboldalon keresztül lehetséges, de erről szintén nehéz tájékoztatást találni. Az újság érdeklődésére a BKK közölte, hogy tudnak a problémáról, de mivel az szerintük csupán az utasok 1-2 százalékánál okoz gondot, nem áll szándékukban tenni ellene.
A cikk kalkulációja alapján ugyanakkor az 1-2 százalékos érintettség a 100E busz és a Pay&GO szolgáltatás kihasználtsági adatait figyelembe véve havi 500-1200 károsultat jelent. A BKK mindazonáltal nem zárja ki, hogy ha több panaszos visszajelzés érkezik, akkor hosszabbra állítja a vásárlás sikerességét jelző pipa megjelenési idejét.