A Canalys nemrég megjelent kimutatását olvasva boldogság honolhatott az Apple űrhajószerű főhadiszállásán, az elemzőcég 2022-es számai alapján ugyanis a cupertinóiak 21%-ra növelték az okostelefonos piaci részesedésüket, így már csak 1% választja el őket az éllovas Samsungtól.
Az örömbe persze némiképp belerondított, hogy mindemellett továbbra is csökkenőben van a mobilok iránti globális kereslet, most viszont egy újabb elemzőcég, a Counterpoint Research szolgált egy biztató hírrel az almás cégnek, ezúttal a használt készülékek forgalma kapcsán.
A Counterpoint ugyanis arra jutott, hogy az előző évben az Apple már 49%-os szeletet hasított ki a felújított okostelefonok szegmenséből, s ezzel az iPhone gyártója lett a kategória legnagyobb szereplője. Az almás mobil ezt az eladott mennyiség 2021-hez képest számított 16%-os növekedéssel érte el, miközben a második helyezett Samsung jelenléte 28%-ról 26%-ra, a Huawei-é pedig 4%-ról 2%-ra olvadt. A használt telefonok iránti kereslet összességében 5%-kal nőtt a tavalyi évben, ami a romló gazdasági helyzet fényében nem is különösebben meglepő.
A CR kutatása alapján a felújított készülékek piacán elért siker ugyan kannibalizálja az új iPhone-ok iránti keresletet, cserébe viszont ügyfeleket szerez az Apple szolgáltatásainak, köztük az iCloud felhőtárhellyel, az Apple Musickal, az Apple TV+ streaming platformmal és így tovább. A jelentés alapján az új testbe csomagolt használt telefonok elsődleges forrásai a direkt erre specializálódott kereskedők, de az érettebb piacokon már a mobilszolgáltatók is kínálnak ilyen készülékeket.
Az Apple-nek ugyan van egy házon belüli programja is a felújított termékek értékesítésére, az elemzőcég viszont arra jutott, hogy a gyártóknak összességében gondot jelent a felújítható mobilok begyűjtése és újbóli eladása. A használt iPhone-ok népszerűsége tehát nem feltétlenül a cupertinóiak pénztárcáját tömi, ugyanakkor olyan felhasználókat is behúz az iOS-ökoszisztémába, akik nem feltétlenül vennék meg a borsos áron mért új mobilokat.