A hamisított termékek minden piacon lévő márka számára nagy problémát és sok kellemetlenséget jelentenek. Persze a nagy márkáknál megfelelően nagy kereslet és kínálat van, és mivel az iPhone státuszszimbólum, ezért az Apple is a hamisítás áldozata. Ázsiában előszeretettel kínálják és vásárolják az iPhone-hamisítványokat, klónokat.
Két Amerikában, Oregonban élő kínai diák, Yangyang Zhou és Quan Jiang pedig nagyszabású csalásba kezdtek 2017-ben. Ennek keretében hamisított iPhone-okat küldtek javításra az Apple-nek.
A páros nagy mennyiségű hamisítványt kapott Kínából, majd ezeket a készülékeket "nem kapcsol be" hibajeggyel bevitték az Apple boltjaiba, illetve online garanciális ügyintézéseket kezdeményeztek. Az Apple kicserélte a termékeket igazi iPhone-okra, majd a páros visszaküldte azokat Kínába az eredeti forrásnak. A kínai forrás cserébe pénzt tett Jiang anyjának a számlájára, amit a gyereke Amerikában is elért. A páros a csalással 895 800 dolláros kárt okozott az Apple-nek.
A "javítás" a tippek szerint abból állt, hogy újracsomagolt iPhone-okat küldött vissza az Apple. Több mint 3000 darabot kaptak, amiből 1493-at rögtön ki is cseréltek a szervizesek. Csak ezután vették észre, hogy valami nagy gond van. Amikor 2017 nyarán az Apple rájött, hogy mi történik, figyelmeztette Jiangot, azonban választ nem kapott.
Azt nem tudni, hogy a csalást az Apple belülről fülelte le, vagy pedig a hatóságnak lett furcsa, hogy mennyi gyanús iPhone-t hoznak be Kínából. Zhou ügyvédje szerint az ügyfelét hamarosan tisztázzák, ő ugyanis nem tudta, hogy a Kínából kapott iPhone-ok hamisak, mindössze azt hitte, hogy spórolnak a szervizelésen. Hasonló indokkal védekezik a másik diák is.