Kétségtelenül történelmi időket él az autóipar, hiszen az elektromos modellek térhódításának peremén állunk: a BMW például 2025-re kilenc új e-autóval rukkolhat elő, míg a General Motors harmincat szeretne piacra dobni. Ehhez a trendhez igazodik az indiai Tata Motors által birtokolt Jaguar Land Rover is, akik hétfőn jelentették be, hogy a nagymacskás márka 2025-re teljesen száműzni fogja a belső égésű motorokat a kínálatából.
Nagy szavak ezek attól a gyártótól, melynek történelme a motorsportban íródott olyan legendás modellek sikereivel, mint az ultraergonomikus C-Type, a "vezérsíkos" D-Type, vagy a leginkább a szépségével hódító E-Type. A fordulat annak tükrében is ambíciózus, hogy a Jaguarnak jelenleg csupán egy teljesen elektromos autója van, az I-Pace, ami mellett két plug-in hibrid, az F-Pace és az E-Pace választható.
A hagyományos motorok szerelmeseinek viszont jó hír, hogy a Land Rovernél nem sietnek ennyire, a terepjáróiról és SUV-jairól híres márka csak 2024-ben készül leleplezni az első 100%-ban elektromos üdvöskéjét, 2025-re viszont már 6 ilyet ígérnek a palettára. A gyártó tervei szerint 2030-ra az eladásaik 60%-át a villanyos modellek generálják majd, ami egyben azt is jelenti, hogy akkor még mindig lesz belső égésű ajánlatuk is. A Land Rover 2039-re ugyanakkor már a karbonsemlegesség elérésével is számol.
A gyártók vállalásai mellett persze több tényezőn múlik az, hogy végül miként teljesülnek a hangzatos vállalások: sikerül-e elég akkumulátort gyártani, hogyan fejlődik a technológia és a töltőhálózat, s persze, hogy miként szabályozza a piacot az állami beleszólás. Az Egyesült Királyság kormánya például jelenleg olyan tervezeten dolgozik, ami 2030-ra teljesen megtiltaná a hagyományos motorokkal szerelt autók árusítását.