Szinte már meg se lepődünk, amikor a Facebook bármelyik felületén szembejön egy-egy reklám, amely rendszert a közösségi oldal igyekszik a lehető legjobban személyre szabni az egyéni profilok érdeklődési körei alapján. A Facebook Stories eddig ebből a szempontból kivételnek számított, viszont a vállalat már teszteli a lehetőségeket, hogyan tudna reklámokat beépíteni a megosztott sztorik részlegén is.
A Facebook egyik legutóbbi blogbejegyzése alapján a cég célja ezzel a lépéssel, hogy a videós tartalomgyártókat támogassa az oldalon. A Live felületén már eddig is lehetett reklámokat elhelyezni, de a Stories is videós tartalom, így a közösségi oldal megpróbálja kiterjeszteni ezeket a lehetőségeket.
Yoav Arnstein, a Facebook App monetizációs részlegének igazgatója elmondta, hogy a következő hetekben elkezdik tesztelni a Facebook Storiesba épített reklámokat, amelyek matricaként fognak megjelenni a rövid videókban. Egyelőre csak korlátozott számú tartalomgyártóval tesztelnek, de folyamatosan fogják kiterjeszteni a lehetőségek.
A Facebook Stories egyébként a közel négy éve, 2017. március 28-án vált elérhetővé az oldalon a Snapchat és az Instagram hasonló funkcióinak mintájára. Azóta egyre népszerűbb lehetőséggé vált, amire az is jó bizonyíték, hogy a Facebook már lát fantáziát a reklámok elhelyezésében.
A blogposztból továbbá kiderült, hogy még több Facebook Live tartalomgyártó számára lesz lehetőség reklámok futtatására. Eddig ezt csak meghívóval lehetett, viszont ezentúl minden olyan streamernek van erre lehetősége, aki az elmúlt 60 napban legalább 60 000 percet közvetített.