Az Apple még januárban erősítette meg, hogy az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabályához igazodva az iOS 17.4-es frissítéssel elérhetővé fogja tenni az EU-s felhasználók számára, hogy alternatív alkalmazásboltokból telepítsenek programokat az iPhone-jukon, az androidéhoz hasonló, ám annál még mindig zártabb megközelítést alkalmazva.
Habár az új korszakot megnyitó frissítés azóta sem futott be, az iOS-es piac szabadabbá válására már több szereplő is készül, élükön az ukrán MacPaw-val, amely egy népszerű macOS-es szolgáltatást hoz el iOS-re.
A cég már tavaly nyáron belengette az erről szóló tervet, most pedig hivatalossá vált, hogy a megváltozott szabályok értelmében iOS-en is elrajtol a Setapp alkalmazásbolt, mely egy havi 9,99 dollárért hozzáférhető appgyűjteményt takar, benne szerteágazó célokra kifejlesztett, reklámmentes szoftveres megoldásokkal.
Big news! MacPaw will launch @Setapp Mobile Beta in the EU – the first alternative marketplace for iOS with a curated selection of apps 🚀
— MacPaw 🇺🇦 (@MacPaw) February 29, 2024
Read on for some insider secrets, including the first apps on board: https://t.co/b7Tc2hm7JA pic.twitter.com/lYfplYlnFp
A Setapp Mobile valamikor áprilisban válik elérhetővé, első körben béta üzemmódban, benne a normál szolgáltatás "közönségkedvenc" alkalmazásaival olyan kategóriákban, mint például az üzlet, a produktivitás, a kreativitás vagy a professzionális appok. Az üzemeltető egyelőre nem árulta el, hogy hány appot fog tartalmazni az új bolt, ahogy a havidíj összege sem tisztázott. A MacPaw mindenesetre azt ígéri, hogy sokszínű ökoszisztémát nyújt majd, az érdeklődők pedig már most feliratkozhatnak a várólistára.
S ez még csak a kezdet, hiszen nem az ukrán cég az egyetlen szereplő, amely ki akarja használni az Európai Unió által lehetővé tett nyitást: korábban a Microsoft és a Fortnite mögött álló Epic Games is bejelentette, hogy saját alkalmazásboltokat szeretne indítani az iOS-en.