A YouTube reklámjai kétségtelenül idegesítőek tudnak lenni, pláne akkor, amikor politikai tartalmú üzeneteket üvöltenek a fülünkbe, de éppen ezért találták ki a YouTube Premium előfizetést, amely sok más kényelmi funkció mellett megszünteti a hirdetéseket is. Bár ezeket eddig el lehetett kerülni különféle reklámblokkolók alkalmazásával is, a YouTube különféle módszerekkel kitartóan harcol az ilyen sufnimegoldások ellen, például fekete képernyővel, valamint új Premium-csomagokkal.
Premium-előfizetőnek lenni egyúttal azt is jelenti, hogy elsők között lehet kipróbálni a vállalat fejlesztéseit, mint amilyen a YouTube új kezelőfelülete, de olyan funkciókat is így lehetett nyüstölni, mint például az AI-jal megtámogatott Jump Ahead, melynek segítségével egyből a videó azon részéhez ugorhatunk, ahová a leggyakrabban tekertek a felhasználók.
Most újabb kényelmi funkció vált elérhetővé a Premium-tagok számára: az alvó mód. Ez hasonlít a YouTube Music sleep timer funkciójához, vagyis a felhasználók mostantól kiválaszthatják és beállíthatják, hogy milyen hosszú idő után szüneteltesse a rendszer a lejátszást automatikusan.
A kísérleti funkció még nem mindenki számára jelenik meg a Premium-tagok közül sem, de a YouTube szerint a videók beállításain keresztül lesz elérhető. Egyelőre szeptember 2-ig lehet próbálgatni, utána eltávolítják, és egy későbbi időpontban újra hozzáadják majd a szolgáltatáshoz.
Bár itthonról nem minden kísérleti funkció érhető el, a YouTube Premiummal olyan megoldásokba is bele lehet kóstolni, mint a Shorts zöld képernyős hátterének létrehozása mesterséges intelligenciával (ez augusztus 20-ig él), vagy éppen egy beszélgető AI, amely az éppen nézett videókkal kapcsolatban válaszol a felhasználók kérdéseire (ez augusztus 21-ig érhető el egyes régiókban).