Az Obayashi Corporation egyike a legnagyobb japán építőipari vállalatoknak, amely még 2012-ben tökélte el magát egy olyan projekt megvalósítására, aminek esélyei ma sem túl nagyok. A távol-keleti álmodozók egy liftet szeretnének építeni, ami a tervek szerint jelentősen megkönnyítené és felgyorsítaná az űrutazások folyamatát.
Jelenleg eszközt juttatni a Marsra akár 6-8 hónapot is igénybe vehet, ám a tervezett építmény ezt akár a felére is csökkenthetné. Az első tervek szerint azonban már jövőre meg kellene kezdeni a munkálatokat, ami jelen helyzetben nem túl valószínű. Akkoriban 100 milliárd dollárra becsülték az innováció költségeit és 2050-re jósolták az átadást.
Lapértesülések szerint arra, hogy jövőre munkához lássanak, minimális az esély, de az ötletet nem vetették el és tovább dolgoznak a jövőbeni megvalósításán. Addig azonban számos kérdésre kellene megtalálni a választ.
Bár a tudományos világban sokan támogatják az ötletet, a jelenleg rendelkezésre álló technológia nem teszi lehetővé, hogy a projekt elmozduljon a holtpontról. A megvalósítás legfőbb indoka anyagi természetű, hiszen egy-egy rakéta kilövése dollármilliárdokba kerül a NASA-nak a tonnaszámra elégetett üzemanyag miatt.
Az űrlifttel többek között ennek is meg lehetne spórolni a költségeit. A vállalat tervei szerint az űrlift elektromágneses járműveket használna a rakományok és asztronauták célba juttatásához. Az ehhez szükséges energiát napelemek és mikrohullámok segítségével biztosítanák. Így a kalkulált költség elméletileg szállított kilogrammonként 125 dollárba kerülne.
A megoldás olcsósága mellett érdemes figyelembe venni azt is, hogy a tervezett technológia használata nem jár károsanyag kibocsátással. Ezen előnyök ellenére sajnos még az sem tudható, hogy milyen anyagból készülne az építmény. Az acél alkalmas lenne a feladatra, azonban a világ teljes készletei sem lennének elegendőek a kivitelezéshez.
Először tehát meg kell alkotni egy olyan szintetikus anyagot, ami alkalmas lehet erre a feladatra, azonban az a tény, hogy ebben a munkában saját bevallásuk szerint sem tartanak még sehol, valószínűtlenné teszik, hogy 2050-re megvalósuljon a projekt.