Ugyan tavaly nagy csinnadrattával jelentette be a Facebook, hogy névváltoztatásának megfelelően a cég elsődlegesen az úgynevezett metaverzum megvalósítására koncentrál majd, a projekt még kifejezetten kezdetleges állapotban van.
Abból a szempontból talán még nem baj, hogy nem csatlakoztak tömegek az újfajta közösségi élményhez, hogy a platformnak még sok javítandó gyermekbetegsége van, de a Meta új üdvöskéje így is elindult a növekedés útján.
A Zuckerberg-féle metaverzum elsősorban a Horizon platformon keresztül érhető el, aminek három alkalmazása is van: a legfontosabb a Horizon Worlds, ahol előre elkészített, vagy a felhasználók által összeállított világokban találkozhatnak, beszélgethetnek, és játszhatnak a rajzfilmszerű avatárok, a Horizon Venues, ami sok szempontból ugyanazokat a rendszereket használja, de élő események (például koncertek, stand-up estek, vagy hasonló előadások) virtuális megtartására szolgál, illetve a kifejezetten munkamegbeszélésekre specializálódott Horizon Workrooms.
Az első kettőt december elején tette elérhetővé a Meta minden, az USA-ban és Kanadában található Meta Quest-tulajdonos számára, míg korábban csak zárt bétateszt keretein belül kaphatott valaki hozzáférést.
It’s time. 10,000 worlds have already been created. Drop in and play, build or just hang out. The possibilities are endless. pic.twitter.com/VWc83PkuDV
— Horizon Worlds (@HorizonWorlds) February 16, 2022
Ennek kapcsán egy, a cég alkalmazottainak tartott belső előadáson árulta el Chris Cox, hogy a Horizon Worlds és Venues azóta havi szinten megtízszerezte felhasználóbázisát, és 2022. elején már havi háromszázezren léptek be a metaverzumba ezzel a két alkalmazással (a statisztikában nincsenek benne a Workrooms felhasználói).
Ezt a számot azóta a Meta szóvivője is megerősítette a sajtónak. Azt egyelőre nehéz felmérni, hogy a Horizon eddigi felhasználóbázisa mekkora részét teszi ki a két ország azon csoportjának, akiknek van Quest headsetje, ahogy azt is, mekkora növekedésre számíthat a Meta virtuális játszótere, illetve, hogy akik egyszer kipróbálták, visszatérő felhasználók lesznek-e.
Celebrate the big game in a big way. Jump into Horizon Worlds and explore football-themed worlds, play games and connect with your favorite teammates pic.twitter.com/LcFeqNXlzC
— Horizon Worlds (@HorizonWorlds) February 12, 2022
Ennek kapcsán az elvárásainkat segíthet belőni, hogy elemző cégek szerint (a Meta nem árul el hivatalos eladási statisztikákat) a Quest kijelzőkből nagyjából tízmillió fogyhatott világszerte. A növekedést viszont nagyban meggyorsíthatja, ha más platformokon is elérhetővé válik a Horizon Worlds és Venues, amiről Mark Zuckerberg a cég legutóbbi pénzügyi jelentése alkalmával azt mondta, hogy még 2022-ben esedékes.
Az alapító elmondása szerint ugyan a legmélyebb és legösszetettebb élményeket továbbra is csak a virtuális valóságban élhetjük át, a metaverzumhoz csatlakozni tudunk majd a mobilunkon keresztül is, így a Facebook és Instagram alkalmazások is kapnak valamilyen integrációt.