Mint az - remélhetőleg - mindenki számára ismert tény, a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot is üzemeltető Meta valójában egy hirdetési cég, amely az említett platformokat használja a reklámok célba juttatására, olykor ijesztően személyre szabott célzások formájában. A hatalmas pénzeket termelő gépezetbe azonban a vasárnapról hétfőre virradó éjjel valamiféle hiba csúszott, a Facebook ugyanis ok nélkül kezdte felzabálni a hirdetési partnerek forrásait.
A Gizmodo beszámolója szerint szerte az interneten számos ügyfél adott hangot a panaszának, hogy a közösségi oldal jóval több pénzt emészt fel a szokásosnál, túllépve az előzetesen beállított kampánylimiteket. Egyes esetekben a megbolondult rendszer néhány óra alatt teljes marketinges büdzséket emésztett fel, miközben a statisztikák alapján a hirdetések nem teljesítettek jobban, vagyis a pénzért cserébe a Meta nem jelenítette meg nagyobb közösségnek a reklámokat.
A cég idővel közleményt adott ki, mely szerint az anomáliát egy már megoldott hiba okozta, ami csakis a Facebookot érintette. A vállalat azt ígéri, hogy a károsultakat a "normál visszatérítési rendszer" keretében fogják kompenzálni. Egyéb részleteket viszont nem osztottak meg, különböző Twitter-bejegyzések alapján pedig úgy tűnik, hogy cikkünk írásáig egyetlen áldozatot sem értesítettek személyesen a történtekről.
Az eset és a megfelelő kommunikáció hiánya sokakat felháborított, egy reklámipari tanácsadó, Raymond Holt véleménye szerint viszont a folytatás sem lesz rózsásabb, tapasztalatai alapján ugyanis Mark Zuckerberg cégénél cseppet sem egyszerű a visszautalások kiharcolása:
"Komoly erőforrásokat és hosszú órákat égethetsz el azzal, hogy panaszkodsz és könyörögsz nekik a visszatérítésért és a kreditekért. Ez néha beválik, de nem biztos, hogy megéri a befektetést. És amikor a visszatérítés végre megérkezik, arra is csak hónapokkal később kerülhet sor."
- nyilatkozta a Gizmodónak a szakértő, aki szerint ilyenkor a Meta valójában arra játszik, hogy az ügyfelek "behajolnak", és lenyelik a történteket. Az efféle hibák leginkább a kisebb hirdetők millióinak árthatnak, akik szűkösebb költségvetésből gazdálkodnak, és most azt sem sikerült hatékonyan elkölteniük. Egyes vélekedések szerint a történtek rávilágítanak, hogy mennyire átláthatatlan Zuckerbergék hirdetési birodalmának működése, amit csak tovább tetéz a krízishelyzetekben tanúsított elégtelen kommunikáció.