Manapság talán még összetettebb feladat az internet használata, mint a hőskorban. Közösségi oldalakon felbukkanó zaklatók és trollok, álhírek és uszítás vesz körül mindenkit, és bizony arra is oda kell figyelnünk, milyen tartalmat kivel osztunk meg, hogyan állítjuk be a személyes adatokat elérhetőségét. Azok a felhasználók még valahogy ellavírozgatnak a veszélyes vizeken, akik már felnőtt fejjel követték az internet fejlődését, de akadnak olyanok, akiket valamilyen hatékony formában kéne megtanítani arra, hogyan lehet valóban biztonságosan használni a webes szolgáltatásokat.
Ezt meg lehet tenni a hagyományos módon: dörgedelmes cikkekben elmagyarázni, hogy "márpedig ne osztogasd meg a lakcímedet idegenekkel", vagy "ne higgy minden hírportálnak, a fantasztikushihetetlenhirek.org például kamunak tűnik". Viszont a célcsoport jelen esetben leginkább a legfiatalabb korosztály, akikre viszonylag kevéssé hatnak a szárazon leírt, felszólító módot használó lózungok, a játszva tanításnak sokkal több foganatja van.
A Google által elindított Interland egy olyan játék, amely böngészőben futtatható, és úgy próbálja a fentiekhez hasonló fontos üzeneteket elültetni a gyerekek fejében, hogy közben szórakoztat is. A kis ufóállatbigyóka főhősnek logikai-ügyességi feladatokat kell megoldania, de mindegyikhez tartozik egy rövid magyarázat, például egy tükrös-lézeres feladat során azokat az internetes felhasználó-típusokat kell "eltalálni", akikre egy adott tevékenység vonatkozik. Tehát például ha a kishúgunkról cikis fotót találunk a neten, azt a szülőket jelképező karakterek elérésével lehet jelezni, viszont el kell kerülni az ismeretleneket jelző piros figurákat, és így tovább.
A megosztás mellett ugyanígy játékos formában nevel rá a játék az adatbiztonságra, és álhírek felismerésére és egyéb fontos tudnivalók elsajátítására. Sajnos egyelőre csak angolul játszhatunk, de akár azt is meg lehet tenni, hogy a gyerek játszik, és a szülő elmeséli neki, hogy épp miről szól az adott feladat. Ráadásul igazán veszíteni sem lehet, mert ilyenkor a játék elmagyarázza, mit rontottunk el, és újra lehet kezdeni az adott pályát. Ha ezután akár tízből egy gyereknek eszébe jut Facebook-használat vagy egyéb netes válaszutak előtt a játékban szerzett tapasztalat, és a "gonosz piros bábuk", máris nyert a világ egy olyan felhasználót, aki egy picit gondolkozik is, mielőtt megoszt valamit, vagy csípőből elhisz mindenkinek mindent.
Ide tessék kattintani a játékhoz, és terjeszteni az igét. Az internet normális fele meg fogja köszönni neked.