Az utóbbi időben a webes reklámok elképesztő mértékben ráálltak a felhasználók tevékenységének és szokásainak követésére, hogy mindenkinek személyre szabott ajánlatokat kínáljanak, olyan hirdetéseket, amikre nagyobb valószínűséggel kattintanak. A Google most felrázhatja ezt a világot, ugyanis bejelentette, hogy két éven belül megszűnik a külső követő sütik támogatása, addig pedig kitalálhatják a tisztességes hirdetők és kiadók, hogyan egyensúlyozhatnak az elkerülhetetlen változás tükrében.
A Google szerint a felhasználók nagyobb védelmet és komolyabb magánszférát, átláthatóságot, választást, irányítást követelnek az adataikkal kapcsolatban, és a webes rendszereknek ezek érdekében fejlődniük kell. A külső sütik azonnali és teljes blokkolása a Google szerint azonban nem megfelelő megoldás.
Mindez a szakértők szerint trösztellenes problémákat is szülhet, hiszen a Chrome a világ legnépszerűbb böngészője, ráadásul a hír akkor jött, amikor a Microsoft kiadja a Chromium-alapú új Edge böngészőjét. Abban pedig már eleve ott van a követés elleni védelem.