A frissítésekre vonatkozó terveket két szakember osztotta meg, akik ugyan nem Google alkalmazottak, de külsősként a vállalattal dolgoztak együtt, mégpedig pont azon, hogy az idei évre tervezett átalakításokról áttekintő videót készítsenek a Google alkalmazottai számára. Eközben aztán szépen publikálták is a kisfilmet, amiben több jól ismert szolgáltatás régi és új felületének összehasonlítása látható. Ezt a Google végül villámsebesen elérhetetlenné tette mindenhol, de szemfüleseknek sikerült pár képernyőmentést lőniük, amelyek azóta terjedni kezdtek webszerte.
A képeket lejjebb ti is megnézhetitek, az mindenesetre nagyon jól látszik belőlük, hogy még egyszerűbb és letisztultabb lesz minden. Hogy a böngészőben használható változatokat mennyire érinti a dolog, azt még nem tudni, a képeken ugyanis a mobilos appok szerepelnek.
A Gmailben eltűnik a piros felső sáv, ehelyett alul kapunk egy sokkal keskenyebb utódot, ami ugyanúgy fehéren simul az összképbe. A levelek listanézetében pedig előnézeti képecskéket láthatunk a csatolt fotókból, valamint láthatjuk az egyéb csatolt elemeket is.
A megnyitott e-mailekben is látszanak a csatolt képek, amelyek között ráadásul vízszintes irányban scrollozhatunk is. Szintén eltűnik a felső piros sáv, és egy keskenyebb, fehér alsó csíkra kerülnek a főbb ikonok (új levél, kuka, archiválás).
A levelek megválaszolásakor segít, hogy a beviteli mező fölött látszik az előzmény.
Megváltozik a Google Fotók is, ezen a képen funkcionális változást nem találunk ugyan, de látható, hogy a Material Design nyomvonalán haladva itt is eltűnik a szürke háttér és megváltoznak az ikonok.
A Google Drive-ban alsó és felső menüsáv is érkezik, emellett pedig lekerekített szélű, egymástól jobban elkülönülő elemeket láthatunk majd jól kivehető előnézetekkel.
A Térképek alkalmazás is átalakul, a kék menüsáv helyett a helyek előnézeti képére kerülnek az alapinformációk, megváltoznak a gombok és jobban láthatóvá válnak a keresett helyszínek részletei is.
A Google Trips-t nálunk talán még viszonylag kevesebben használják, mindenesetre itt is megváltozik a felső keresősáv és áttekinthetőbbek lesznek a már betervezett és korábbi utazások, valamint az ajánló. Az pedig ebből (és az előző képekből) is levezethető, hogy valószínűleg minden egyéb Google szolgáltatás és app hasonlóképpen változik idén.
Arról például pár napja kaptak szárnyra híresztelések, hogy a Google szép lassan elkezdene pénzt termelni eddig mellőzött szolgáltatásaiból is. Persze nem úgy, hogy fizetőssé teszi őket, hanem ezekre is bevezetné a hirdetéseket, így például esélyes, hogy a Google Fordító felületén is megjelenhetnek majd olyan reklámok, amelyek valamilyen szempontból kapcsolódnak a tevékenységünkhöz (például a fordított nyelvek vagy a szöveg tartalma alapján). Azt még nem tudni, hogy a fent megvillantott átalakítások mikor lépnek életbe, de a Google vezetői és szóvivői már többször hangoztatták, hogy idén felgyorsítják a Material Design bevezetését, ráadásul a bemutatott képernyőmentések már tesztelés alatt álló megoldásokra utalnak, szóval simán lehet, hogy akár néhány hónapon belül ezeket a felületeket láthatjuk viszont saját appjainkban is.