Sundar Pichai, a Google ügyvezetője egy blogbejegyzésben árulta el, hogy az óriáscég 800 millió dollárnyi erőforrást fordít a kisvállalkozások megsegítésére a járvány idején. Nem készpénzalapú segítségről van szó, az összeg nagy részét reklámkedvezmények formájában biztosítja a vállalat (510 millió dollárt), a Google Ads rendszeren belül. Ebből egyébként 250 millió dolláros keret jár a WHO-nak és több mint 100 további kormányszervezetnek, hogy terjeszthessék a hiteles információkat a koronavírussal kapcsolatban. A múlt hónapban erre 25 milliót szánt a Google.
A Google pénzügyi támogatást ígért a védőfelszerelések gyártóinak is, de az összegről nem esett szó. 340 millió dolláros Google Ads kredit jár továbbá a kis- és középvállalkozásoknak. A jogosult fiókok automatikusan kapnak kreditet a 2020-as évre vonatkozóan, bár azt nem tudni, hogy mi alapján választja ki a jogosultakat a Google, és ki mennyire számíthat.
Mindezek mellett egy 200 millió dolláros befektetési alappal is segíti a kisvállalkozásokat a cég, mellyel a pénzügyi szervezeteket is támogatják. Az akadémiai kutatók pedig 20 millió dollárnyi kedvezményt kapnak a Google Cloud használatához, hogy hatékonyabban tanulmányozzák a gyógymódokat és kezeléseket.