Sok más céghez hasonlóan a Facebook is közzétette nemrég az idei második negyedévre vonatkozó jelentését, aminek a Wall Street nem igazán örült ezúttal. A cég részvényárfolyama 217,5 dollárról egészen 172 környékéig esett vissza, aminek köszönhetően 123 milliárd amerikai dollárt veszített az értékéből néhány óra alatt az óriás.
A világon kevés cég van, amely többet ér 120 milliárd dollárnál, még kevesebb, ami megengedheti, hogy ennyit bukjon pár óra alatt.
A Facebook második negyedéves növekedési rátája csak 1,54 százalékos volt. 2 százalék alá az alapítása óta nem ment a cég. Ha a Facebook nem szerez elegendő új felhasználót, akkor nem nő megfelelő ütemben az árbevétele, és ha ez elmarad, a tőzsdei befektetők pánikba esnek.
Európában ráadásul nem elég, hogy nem nőtt a Facebook, 1 millió felhasználót el is veszített. Amerikában és Kanadában sem tudott erősíteni az óriás. A hirdetők viszont pont ezekben a régiókban fizetnének sokat, nem a fejlődő piacokon. Az amerikai felhasználók figyelméért háromszor annyi pénz jár, mint az európai emberek figyelméért - és tizenkétszer annyi, mint ha bárki más néz meg egy reklámot.
Bár éves szinten az árbevétel 42 százalékot emelkedett, legközelebb ez a mutató 10 százalék alatti lesz. A Facebook a GDPR-ra mutogat, de más botrányok is hozzájárultak a népszerűségének csökkenéséhez.