A Netflix még tavaly ősszel tette elérhetővé a Basic with Ads nevű csomagját, amely 3 dolláros előfizetési árengedményért cserébe hirdetésekkel bombázza a nézőket. Habár eleinte úgy tűnt, hogy a havi 6,99 dolláros konstrukció nem lesz nagy siker, a szolgáltató januári közleményéből kiderült, hogy az utolsó negyedévben a várt 4,5 milliónál jóval többen, 7,5 millióan éltek a lehetőséggel.
Most pedig a Bloomberg jelentkezett egy beszámolóval, mely szerint egy fontos mérföldkövet sikerült elérnie a reklámokkal támogatott csomagnak.
A hírügynökség belsős adatokra hivatkozva azt írja, hogy a Basic with Ads elérte a havi 1 millió aktív nézőt az Egyesült Államokban, ami csak egy a konstrukciót kínáló 12 ország közül. Ha hihetünk a Bloomberg forrásának, a növekedési ütem kifejezetten gyors volt: a rajtot követő első hónapban 500%-kal gyarapodott a felhasználók száma, a következőben pedig további 50%-kal.
Fontos kiemelni, hogy ez nem a tényleges előfizetőkre vonatkozik, hanem az egy profilon osztozó családtagok is beleszámítanak, ettől függetlenül viszont szép eredmény, annál is inkább, mivel a Netflix egy éven belül, nulláról vágott bele a hirdetési bizniszbe, a szolgáltatást pedig nem tolta meg extra promócióval.
A Bloomberg úgy tudja, hogy a hirdetők elégedettek a streaming platform munkájával, mivel a konstrukciónak sikerült hoznia a beígért számokat, az eddigi eredmények pedig a korábban még borúlátó pénzügyi elemzőket is optimizmusra sarkallják. A beszámoló erre Michael Nathansont hozza példaként, aki eredetileg 251 dollárra taksálta a Netflix-részvények valós értékét, most viszont már 315 dollárra tartja őket.
Végezetül, a vállalat számára az is jó hír, hogy a Basic with Ads legtöbb ügyfele új vagy visszatérő előfizető, tehát a többség nem a drágább csomagokról váltott át. A Bloomberg ennek kapcsán az Antenna nevű cég felmérését idézi, amely szerint az Egyesült Államokban az új előfizetők 20%-a választja a hirdetésekkel támogatott konstrukciót.