Hirdetés

Fontos eszköztől fosztja meg a felhasználókat a YouTube



|

Kisebb beleszólásunk lesz a feltöltések alatt megjelenő hirdetésekbe.

Hirdetés

A nagyközönség ugyan videómegosztóként és közösségi oldalként használja a YouTube-ot, az üzemeltető Google számára azonban ez egy óriási hirdetési gépezet, amely változatos formákban ontja a reklámokat a nyáron megdrágított Premium-előfizetésre nemet mondó nézőkre.

A keresőóriás ezért mindent megtesz, hogy minél több időt töltsünk a marketinggel, ennek jegyében az utóbbi hónapok során elkezdte üldözni a reklámblokkolókat használókat, majd nehezebbé tette a hirdetések átugrását. Ezúttal pedig a tartalomkészítők irányából fokozza a szigort a szolgáltatás.

Hirdetés

A YouTube támogatási oldalán ugyanis nemrég megjelent egy új dokumentum, amely közli, hogy novembertől kezdődően a feltöltők nem szabályozhatják részletesen, hogy milyen hirdetések jelenjenek meg a videóik alatt, értve ez alatt a lejátszás előtti-és utáni, a lejátszás közbeni, valamint az átugorható és a nem átugorható szpotok engedélyezését.

A változtatás jegyében a tartalomkészítők csupán azt adhatják majd meg, hogy engedélyezik-e a videók előtti és utáni reklámokat. Aki az igent választja, annál a továbbiakban a YouTube fogja eldönteni, hogy pontosan milyen típusú hirdetéssel szórja meg az adott anyagot. A platform ezt "egyszerűsítésnek" nevezi, méghozzá arra hivatkozva, hogy a tartalmak 90%-a esetében már eddig is be volt kapcsolva az összes elérhető hirdetéstípus.

A maradék 10%-nál viszont ezzel ellehetetlenül a finomhangolás. A YouTube emellett további változtatásokat is beharangozott, amelyek az élő közvetítéseket érintik. A streamerek számára bevezetésre kerül egy új visszaszámláló, így a műsor sugárzója már 60 másodperccel előre látni fogja, ha egy hirdetés közeleg, és lehetősége lesz átugrani, amennyiben úgy ítéli meg, hogy az nem a legjobb időpontban szakítaná meg a szórakoztatást.

A streamerek emellett akár 10 perccel is elhalaszthatják majd a reklámokat, valamikor a későbbi hónapok során pedig elérhetővé válik számukra, hogy egyszerre alkalmazzanak manuálisan beállított és automatikusan elhelyezett szpotokat, amire eddig csak vagy-vagy alapon volt lehetőség.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.