A nagyközönség ugyan videómegosztóként és közösségi oldalként használja a YouTube-ot, az üzemeltető Google számára azonban ez egy óriási hirdetési gépezet, amely változatos formákban ontja a reklámokat a nyáron megdrágított Premium-előfizetésre nemet mondó nézőkre.
A keresőóriás ezért mindent megtesz, hogy minél több időt töltsünk a marketinggel, ennek jegyében az utóbbi hónapok során elkezdte üldözni a reklámblokkolókat használókat, majd nehezebbé tette a hirdetések átugrását. Ezúttal pedig a tartalomkészítők irányából fokozza a szigort a szolgáltatás.
A YouTube támogatási oldalán ugyanis nemrég megjelent egy új dokumentum, amely közli, hogy novembertől kezdődően a feltöltők nem szabályozhatják részletesen, hogy milyen hirdetések jelenjenek meg a videóik alatt, értve ez alatt a lejátszás előtti-és utáni, a lejátszás közbeni, valamint az átugorható és a nem átugorható szpotok engedélyezését.
A változtatás jegyében a tartalomkészítők csupán azt adhatják majd meg, hogy engedélyezik-e a videók előtti és utáni reklámokat. Aki az igent választja, annál a továbbiakban a YouTube fogja eldönteni, hogy pontosan milyen típusú hirdetéssel szórja meg az adott anyagot. A platform ezt "egyszerűsítésnek" nevezi, méghozzá arra hivatkozva, hogy a tartalmak 90%-a esetében már eddig is be volt kapcsolva az összes elérhető hirdetéstípus.
Announced today, rolling out in November — Simplified ad controls:
— YouTube Liaison (@YouTubeLiaison) September 6, 2023
🎛️ Turn ads on or off (you get pre/post —skippable/non-skippable decided by the system)
🎞️ If ads are on, you can also turn midrolls on (no changes to midrolls, except...)
🤖 Midrolls can still be manual or…
A maradék 10%-nál viszont ezzel ellehetetlenül a finomhangolás. A YouTube emellett további változtatásokat is beharangozott, amelyek az élő közvetítéseket érintik. A streamerek számára bevezetésre kerül egy új visszaszámláló, így a műsor sugárzója már 60 másodperccel előre látni fogja, ha egy hirdetés közeleg, és lehetősége lesz átugrani, amennyiben úgy ítéli meg, hogy az nem a legjobb időpontban szakítaná meg a szórakoztatást.
A streamerek emellett akár 10 perccel is elhalaszthatják majd a reklámokat, valamikor a későbbi hónapok során pedig elérhetővé válik számukra, hogy egyszerre alkalmazzanak manuálisan beállított és automatikusan elhelyezett szpotokat, amire eddig csak vagy-vagy alapon volt lehetőség.