Az immáron Metának hívott Facebook néhány napja jelentette be, hogy új pénzkereseti lehetőségekkel ösztönözné a tartalomgyártást a közösségi oldalon, melynek érdekében még az Apple 30%-os jutalékrendszerét is megpróbálja kikerülni a vállalat.
A november 4-én tartott Community Summiton pedig egy újabb fontos változtatásról rántották le a leplet Zuckerbergék, ami a fizetős csoportokat hozza el a platformra.
Az egyelőre csak korlátozott körben tesztelt megoldás lényege, hogy a Facebook-csoportokban lehetőség nyílik szűkebb, exkluzív tartalmakat kínáló alcsoportok létrehozására, melyekhez az adminok által megszabott előfizetési díj ellenében csatlakozhatnának a tagok.
A bevezetés azonban még odébb van, a funkció élesítése előtt ugyanis gondoskodni kell róla, hogy az emberek nem fogják illegális tartalmak elrejtésére használni a megoldást. A kritikusok ugyanakkor arra is rámutattak, hogy komolyan árthat a meglévő csoportoknak, ha az üzemeltetők nem új, jobb tartalmakkal állnak elő, hanem a jelenleg még ingyen elérhető kontent elé emelnek fizetős falat.