A Samsung sajnos már többször megjárta különféle mobiljaival, és itt nem csak a tavalyi Galaxy Fold kijelzős hiábira és utolsó pillanatos visszahívására gondolunk, hanem a jó pár évvel korábbi Note 7-es esetekre, amikor a gyártó aktuális csúcsmobiljainak akkumulátorával akadtak gondok. Akkoriban a teljes szériát vissza kellett hívni azért, mert túlhevülés következtében tönkrementek a készülékek, ráadásul ezzel veszélyeztették a tulajdonosukat és a környezetüket is. A mostani eset még egy Note 7 előtt kiadott mobillal történt, de az nem ritkaság, hogy valaki egy három éves telefont használ (főleg, ha az a maga idejében csúcskategóriásnak számított).
A most érintett modell egy Galaxy S7 Edge, amelyet az India déli részén található Bangalore városában használt a tulajdonosa. A 2016 decemberében vásárolt eszköz mindezidáig teljesen rendben működött, ám most egyszer csak elviselhetetlenül felforrósodott - ez volt a tulajdonos szerencséje, aki ezt érezve gyorsan letette a készüléket, ami röviddel ezután durrant egy látványosat, majd lángolni és füstölni kezdett. Az eset megtörténtekor a telefon akkumulátorról működött, tehát nem volt fali töltőre csatlakoztatva.
A Samsung viszont első körben visszadobta a felelősség kérdését, képviselőjük szerint külső tűz vagy külső hőforrás okozhatta a balesetet. Az érintett család épp ezért jogi útra tereli az ügyet, mivel szerintük semmi olyasmit nem tettek, ami miatt az övék lenne a felelősség: a telefont csak a saját, gyári töltőjével használták és semmilyen szinten nem kezelték úgy, ami ilyesmit okozhatott volna. Viszont azt azért tegyük hozzá gyorsan a mostani esethez, hogy bár világszerte nagyon felkapták most a dolgot és a Galaxy S20 / Galaxy Z Flip bejelentéséhez közel egyenesen "PR-katasztrófának" nevezik, ennyire azért nem durva a helyzet. Elszigetelt hasonló esetek más gyártók modelljeinél is előfordulnak, a Samsung csak azért van kellemetlenebb helyzetben, mert azonnal a Note 7-re vezeti vissza mindenki, ha náluk történik hasonló.