2016-ban, a Google Pixel okostelefonok bemutatója során a Google nem kevesebb mint 8 alkalommal említette meg az Androidot. Sokszor volt szó az akkor új Nougatról és a gyors frissítésekről. A Google idei hardveres rendezvényén azonban egyetlen egyszer sem hangzott el az Android kifejezés. Erre a média szereplői azután figyeltek fel, hogy néhányan a YouTube szöveges kiegészítését végig átnézték.
Az összkép alapján a Google szeretné a hardveres és szoftveres kínálatát olyan kulcsszavak és márkanevek köré rendezni, mint a Pixel, a Slate, a Home Hub, a Messages, az Assistant vagy a Chrome OS. Az Androidot viszont kihúzná a listáról.
A Google marketingstratégiájával kapcsolatban jól értesült illetők szerint az Android márkanév nem volt hatékony az utóbbi években, és nem tudta felpörgetni a hardveres és szolgáltatások népszerűségét.
A Google-nél ezért jelenleg is azt fontolgatják, hogy az érintett termékek piacáról egyszerűen kivezetik az Android márkanevet. A gondot az okozza, hogy a Google emberei között sokan érzelmileg kötődnek hozzá, és nem akarják elengedni.
A folyamat következő lépéseként mindenesetre eltűnt az Android szó a Google üzenetküldő alkalmazásának nevéből.