Miközben a Facebook Dating randiszolgáltatás startja adatvédelmi aggályok miatt csúszik Európában, addig sok más fejlesztő szívesen indítana valamilyen rivális társkeresőt, de a jelek szerint nem tud, a Zuckerberg-művek ugyanis saját hirdetési alapelveibe ütközőként jelöli meg a konkurens szolgáltatásokat. Az #Open fejlesztői például egy petícióban kérik, hogy a Facebook ne cenzúrázza a nyitottabb szexualitásra építő randiappokat (amelyekben például megadható, ha egy felhasználó párként keres valakit, nyitott kapcsolatban van vagy éppen érdeklődik a poliamória iránt).
A Facebookot sokan elítélik, amiért önhatalmúlag akarja eldönteni, hogy mi érdekli a globális felhasználói tábort. Ráadásul az is nagy port kavart korábban, hogy a férfiak tehetnek fel félmeztelen fotókat magukról, de a nők nem. Kiderült viszont, hogy a Facebook nem a szexuális igények alapján szűr (bár az Ashley Madison konkrétan azért nem reklámozhat nála, mert kizárólag alkalmi társkeresésre buzdít), egyszerűen minden rivális randiappot blokkol a reklámpolitikájára hivatkozva. A Facebook Dating startja óta nincs hirdetés még az olyan jelentősebb szereplőktől sem, mint a Tinder vagy at OKCupid.
A Facebook Dating megítélése egyébként nem csak a versenytársakat ellehetetlenítő kakukkfióka-politikája miatt kérdéses. Az új funkció a félrelépésben is partner lehet a szakértők szerint, hiszen elrejti a kapcsolati állapotot, és az ismeretségi körből sem ajánl senkit - így tehát csak olyan ismeretlenekhez kerülhet a keresgélő "ajánlkozása", akik esélyesen még távolról sem ismerik az illetőt, tehát kicsi a lebukás esélye. Emiatt viszont még nagyobb kritikát kap a cég, hiszen ezzel segítheti a megcsalást, miközben a megszokott, konzervatív kapcsolati formákról szóló, eltérő hangokat elnyomja.