A Facebook nemrég számolt be arról, hogy a karanténszabályok, a távmunka és a digitális oktatás hatására számos szolgáltatásának olyan mértékben nőtt meg a használata, hogy csak komoly intézkedések árán sikerül fenntartani azok stabilitását. A koronavírus olaszországi terjedése óta a Facebook szolgáltatásait 70 százalékkal több ideig használják az emberek, többen nézik a Facebook Live-ot és az Instagramot is. Ráadásul sokkal több csoportos beszélgetést indítanak, mint eddig, és az üzenetek száma egyenesen az egekbe szökött. Hasonló a helyzet a Messengeren és a WhatsAppon is.
A Facebook megpróbálja megoldani a helyzetet, de a munkavállalóinak többsége otthonról dolgozik, ami miatt ez még nagyobb kihívás. Több intézkedést is hoztak, hogy a háttérrendszerek hatékonyabbak legyenek, illetve egyes országokban visszavették a bitrátát a Facebookon és az Instagramon. A lehetséges problémákat igyekeznek előre tesztelni.
Mivel rengeteg ember távmunkája és távtanulása függ a Facebook appoktól, ezért az óriás igyekszik azok működését ezentúl is garantálni. A tévinformációk elleni harc részeként pedig információs központot jelenítenek meg a közösségi oldalon, hiteles információkkal, például a WHO-tól.