Hazugságból és tévinformációból egyre több van az online világban, lassan már az a kihívás, hogy hiteles és/vagy biztonságos tartalomhoz jussunk. Ebben tagadhatatlanul nagy szerepet játszott a Facebook is, mely nem áll a rendteremtés csúcsán, ezért nemrég bejelentette, hogy stratégiáját változatlanul hagyja, azaz megengedi, hogy a politikai hirdetések a jövőben is tartalmazzanak hazugságot.
Annyi könnyítés azért jár a felhasználóknak, hogy kérhetik, kevesebb politikai hirdetés jelenjen meg előttük. Az említett változtatás a Facebook Ad Library eszköz frissítésével lép életbe: ezen keresztül bárki megnézheti a politikusok által futtatott reklámokat. 2020 első negyedévétől kezdve számos információt találnak majd ebben az érdeklődők és testre is szabhatják a megjelenéseket.
A Twitter nemrég teljes mértékben leállította a politikai reklámokat, a Google pedig igyekszik azokat korlátozni. A Facebook szerint ezeket a törvénynek kell szabályozniuk, ám amíg erre sor kerül, figyelmet fordítanak a gyűlöletbeszédet és a káros tartalmak kiszűrésére.