A Facebook úgy döntött, hogy szeretne segíteni a koronavírus hatására gyengélkedő helyi médiának. Ebből 25 millió kerül egy vészhelyzeti alapba, 75 millió pedig marketinges irányba megy, hogy "pénzt mozdítsanak a hírszervezetek felé". A cégóriás szerint erre azért van szükség, mert a járvány miatt a médiumok túl vannak terhelve, nincs megfelelő kapacitásuk, eközben pedig a reklámbevételek visszaesőben vannak.
Érdekes a helyzet, mert bár az otthon maradt emberek minden eddiginél nagyobb mértékben emelték meg a webes forgalmat, és nagy mértékben nőttek a híroldalak előfizetői táborai is, a napi szinten működő kiadók 30-50 százalékos reklámbevétel-csökkenést tapasztalhatnak majd áprilisban a Harvard Nieman Lab szerint.
A Facebook értelemszerűen az amerikai cégeket támogatja, és már korábban 300 millió dolláros befektetést ígért az országban 2021-ig. A vállalat egyébként sok kritikát kapott az elmúlt években a híroldalaktól, ugyanis főleg a Facebookról érkezik a megnövekedő forgalom, de a reklámbevételek megsínylik ezt. Ráadásul azzal is lebukott a Facebook, hogy csalt, és felfújta a mérőszámokat, eredményeket.