Azt talán mindenki tudja, hogy a monitoraink pixelek segítségével képesek megjeleníteni számunkra a kívánt képeket, azt viszont talán már csak a technológiáról kiterjedtebb tudással rendelkezők, hogy ezek úgynevezett alpixelekből állnak. Az RGB kifejezés is ismerős lehet sokak számára, ez a piros (red), zöld (green) és kék (blue) szavak kezdőbetűiből összeálló betűszó - a legtöbb képernyő ebből a három színből képes a legtöbb egyéb színt kikeverni.
Az alpixelek tehát e három színből állnak, és azok intenzitásának növelésével vagy csökkenésével érik el, hogy egy pixel úgy hasson, mintha valamilyen másmilyen színű lenne, a sok pixel pedig végül kiad egy képet.
Ezeket az alpixeleket használta most ki egy Patrick Gillespie nevű programozó, aki szabadidejében elkészítette a klasszikus Snake egy olyan verzióját, amit egyetlen pixelen belül lehet játszani. A játékot egyébként bárki kipróbálhatja, sőt még a kódját is megnézheti, hiszen Gillespie GitHubon közzétette a formabontó projektet. Akinél viszont épp nincs kéznél egy mikroszkóp, az ebből a videóból megtudhatja, hogy egészen pontosan hogy működik a játék:
Fontos megjegyezni, hogy különböző eszközök más-más alakú alpixeleket használnak a színek kikeverésére, így a videóban látható alkotás nem működik minden kijelzőn. Ettől függetlenül a játék pontosan úgy funkcionál, ahogy azt egy Snake-től elvárnánk, úgyhogy mi már csak arra vagyunk kíváncsiak, hogy Gillespie mikor jelentkezik az egyetlen pixelen belül játszható Doommal.