Aki mostanában azt tapasztalta, hogy az okostelefonja az utóbbi időben jóval rövidebb ideig bírja egy feltöltéssel, és az üzemidő megzuhanása miatt még egy napot sem bír ki konnektor nélkül; annak nem biztos, hogy a mobilját kell a falhoz vágnia, és lecserélnie. Jóval valószínűbb, hogy a probléma hátterében egy letöltött app áll.
A BuzzFeed jelentése arról számolt be, hogy a Twitter MoPub hirdetési platformja véletlenül hamis banner hirdetéseket szolgált fel valódi cégeknek, amelyek rengeteg alkalmazásban megjelentek, ami a Google Play Áruházon keresztül érhető el. A felhasználók ezeket a videók reklámokat még csak nem is látják, ezek a háttérben játszódnak le, és pénzt keresnek az eredeti ötletgazdáknak. Ez a módszer is hozzájárult ahhoz, hogy idén a globális reklámpiacot 20 milliárd dollárral rövidítsék meg a csalók.
Ezt a csalási módszert bannerbeli videós reklámként ismerik, és már korábban is kerestek ilyesmivel bizonyos felek több tízmillió dollárt. A tippek szerint ezúttal egy izraeli cég, az Aniview lehet a legfőbb csoport az ügy hátterében. A vállalat azonban tagadja, hogy részese lett volna a csalásnak, sőt, a cég vezetői szerint az Aniview is áldozat, megfertőzték a kódját és hirdetéseit. A DoubleVerify szerint a kijelentés ellenére is az Aniview tehet minderről, majd miután a BuzzFeed bemutatta a bizonyítékokat a cég ügyvezetőjének, a videós reklámok hirtelen leálltak.
A megjelenő reklámok hiteles, valódi cégeket ábrázoltak (mint a Disney vagy a McDonald's, illetve a képen látható cégek), ezek mögé bújtak a videós hirdetések. Aki rákattintott egy ilyen bannerre, az a Play Áruházban találta magát - ez arra utal, hogy a reklám nem valódi, és az azt megjelenítő appot ideje lehet törölni.