Amikor Mark Zuckerberg és csapata leleplezte a Facebook névváltását és a metaverzumra vonatkozó elképzelését, sokakhoz hasonlóan mi is elképedtünk a látottaktól, és nem találtuk igazán vonzónak a virtuális térben történő társalgást.
Ehhez az érzéshez szinte biztos, hogy hozzájárultak az akkor bemutatott, és a Horizon szoftverekben azóta a gyakorlatban is használt avatárok, amik láb nélküli rajzfilmes karakterekké egyszerűsítették az emberi felhasználókat, akik mögöttük álltak. Úgy tűnik, a Metánál is felismerték ezt a problémát, és nemrég egy technológiai konferencián megmutatták, hogy már most komoly előrelépést tettek ehhez képest.
A cég munkatársai a Virtual Beings & Being Virtual című konferencián mutatták be a felhasználókhoz kapcsolódó, a korábbiaknál sokkal fejlettebb karaktermodelljeiket, amiket Codec Avatar 2.0-nak neveznek. Ezek kapcsán a jövőben komoly kihívást jelenthet majd, hogy az otthoni felhasználókról is a lenti videóhoz hasonló részletességű modell készüljön, ez ugyanis egy százhetvenegy kamerából álló rendszer munkájának az eredménye. Viszont azt rendkívül látványosan demonstrálták a Meta munkatársai, hogy ha elkészül a modell, azt rendkívül hatékonyan tudják megmozgatni valós időben is.
A bemutatóhoz használt prototípus headset öt kamerát használt, ezek közül kettő a felhasználó szemeit és környéküket figyelte, míg a másik három az arc alsó részére koncentrált. Ezeknek a képét figyelve és valós időben elemezve a Meta algoritmusa a virtuális modell arcára ültetett mozdulatokká tudja alakítani a szemmozgást, a szemöldök mozdulatait, a száj mozgását, és a mimika sok más elemét. Egy tanulmányban tavaly azt írták a cég szakemberei, hogy ehhez a technológiához ráadásul nincs is feltétlenül szükségük bivalyerős hardverre, egy teljesen üres térben a már most elérhető Meta Quest 2 képes öt ilyen avatár megjelenítésre 50 fps-es képfrissítéssel.
Azt még nem tudják a Metánál sem, mikor kerülhetnek a végfelhasználók kezébe a Codec avatárok, de elmondásuk szerint rengeteget léptek előre a projekt indulása óta. Nem lenne meglepő, ha a Meta következő headseteinek egyikével együtt rajtolna el a realisztikusabb avatárok rendszere, ami egyébként Mark Zuckerberg korábbi nyilatkozatai alapján lehet, hogy nem cserélné le minden esetben a rajzfilmszerű karaktereket, csak néhány programban.