Az Apple Vision Pro megjelenésekor sokakat sokkolt a headset 3500 dolláros árcédulája, nem véletlen, hogy az internetes mémgyárosok főleg ezen élcelődtek a tagadhatatlanul látványos bemutatót követően. Akad azonban egy cég, amely kifejezetten örült a méregdrága hardver bemutatásának.
A finn Varjo nevű vállalkozás ugyanis még az Apple headsetjénél is borsosabb áron kínálja saját fejlesztésű eszközeit, amelyek egyaránt alkalmasak a virtuális valóság, illetve a kiterjesztett valóság tartalmainak megjelenítésére.
A Varjo XR-3 ugyanis majdnem kétszer annyiba kerül, mint az Apple fejlesztése: 6495 dollárt, azaz szűk 2,2 millió forintot kérnek érte (plusz adók, ugyebár), igaz, ezért olyan minőséget kapnak, ami akár a katonai vagy a légierőnél dolgozó pilóták kiképzésére is alkalmas.
A cég társalapítója és technológiai igazgatója, Urho Konttori nemrég a The Next Web-nek nyilatkozva kifejtette, hogy az Apple megjelenése a területükön pozitív jel a cég tevékenységét tekintve, így nem konkurenciaként fogják fel a Vision Pro érkezését.
Az Apple belépése a kevert valóság (mixed reality - XR) világába fontos pillanat a teljes iparág számára. Az XR ugyanis már most fontos tényező a szórakoztatóiparban, mi pedig reméljük, hogy ma van az a fordulópont, amikor egy kicsit minden ember hétköznapi életének a részévé válik, ígéretes alkalmazási lehetőségekkel a szórakozás, a termelékenység vagy épp a kommunikáció terén
- mondta Konttori.
Arra számítok, hogy rövid távon a Vision Pro főleg a profi felhasználók számára teremt majd lehetőségeket, ezzel pedig az XR technológia jobban testközelbe kerülhet mindenki számára
- tette hozzá Sam Dale, az IDTechE elemzője, aki szintén a TNW-nek nyilatkozott a témával kapcsolatban.