Noha a pandémia vége törvényszerűen magával hozta a koronavírus-járvány idején hatalmasra fúvódott streamingszolgáltatók felhasználói bázisának csökkenését, ezzel rontva jövedelmezőségüket is, a piac nem rendeződött át, változatlanul a Netflix áll az élen 238 millió előfizetővel. Pozíciója megőrzését nem csupán annak köszönheti, hogy a riválisai ugyanúgy hullámvölgybe kerültek, hanem hogy hamar bevezette a reklámokkal terhelt olcsóbb konstrukciót, és mindenek előtt eredményesen szorította vissza a jelszómegosztást.
Ugyanakkor a fogyasztói szokások, amelyek átalakulása a streaminget a lineáris tévézésnél népszerűbbé tette az elmúlt pár évben, újabb változás elé néznek - egy kulcsfontosságú demográfiai csoportban a YouTube megelőzte a Netflixet. Részben talán ez is az oka annak, hogy a szolgáltató új módot keres arra, hogy kapcsolatba lépjen a felhasználókkal, és olyan élményt nyújtson nekik, ami erősíti elkötelezettségüket a platform mellett.
A Bloomberg beszámolója alapján 2025-től nyithat meg az Egyesült Államokban az első két üzlet, ahol nemcsak vásárolni lehet a Netflix produkcióihoz kapcsolódó termékekből, valamint végigenni a főzőműsorokból ismerős menüket, hanem akár egy sor aktivitásban is részt vehetnek a látogatók. Ezek kivétel nélkül valamelyik népszerű filmben vagy sorozatban gyökereznek, ilyen lehet példának okáért egy Squid Game (Nyerd meg az életed) témájú akadálypálya.
Josh Simons, a Netflix fogyasztói termékekért felelős alelnöke elképzelhetőnek tartja, hogy a Netflix House nevet viselik majd az üzletek, amelyek helyszínét csak később fogják nyilvánosságra hozni. Az ötletet egyébként az adta, hogy látták, mennyire el szeretnek mélyedni a rajongók filmjeik és tévésorozataik világaiban, ezért azon töprengtek, miként is emelhetnék ezt a következő szintre.