Érdekes képet mutat a videókkal hódító közösségi platformok evolúciója: a sort a YouTube nyitotta azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a legnagyobb videomegosztó portál legyen. Őt követte a sorban az Instagram a képek univerzumával és a 3 percben korlátozott vidókkal. Később becsatlakozott a TikTok az egyperceseivel, hogy csak a nagyokat említsük. Miután egyedi dolgaival mindenki befuttatta a saját arculatát, szép lassan elirigyelték a másik sikereit, és az lett a fixaideájuk, hogy ez nekik is menne.
Sorban jelentek meg a más platformokról ellesett formátumok: a YouTube Short egyperceseit és Spotify-szerű YouTube Music-ját követték a TikTok hosszabb videói és szöveges posztjai, és most az Instagramon a sor, hogy az eddigi 3 perc helyett 10 percben maximálja a feltölthető Reels-posztok hosszát.
Az értesülés a Twitter/X jelenlegi legnagyobb szivárogtatójától, Alessandro Paluzzitól származik. A megosztott képernyőfotók valóban alátámasztják a változtatást. Ezzel a Metaverzum képmegosztója felsorakozhat a TikTok mellé, akik már tavaly márciusban meglépték ugyanezt.
#Instagram is working on the ability to create #Reels up to 10 minutes long 👀 pic.twitter.com/jQTUM9fPsM
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) August 30, 2023
Miközben az Insta és a TikTok fej-fej mellett hívták ki a YouTube hosszab videós formátumát, a Google videómegosztója más irányba indulna el. A TikTok rövid videós formátuma mellett elirigyelte annak zenefelfedező feedjét is.
A Meta egyébként megerősítette Alessandro Paluzzi tweetjét, valóban váltásra készülnek, de a részletek és dátum tekintetében nem voltak közlékenyek.