Az Adobe kiadta a 2022 Emoji Trend Report jelentését, amelyben több mint ötezer (amerikai) felhasználót kérdeztek arról, hogy mire és hogyan használja az emojikat, azaz az emotikonokat helyettesítő grafikus ábrákat, amelyek különböző érzelmek, élethelyzetek kifejezésére alkalmasak - írja az Apple Insider.
A lap információi szerint a válaszadók 73 százaléka szerint az emojikat használó emberek általában barátságosabbak, viccesebbek és lazábbak, mint azok, akik nem élnek ezzel a kommunikációs módszerrel. A megkérdezettek 91 százaléka szerint az emojik segítségével könnyebben ki tudják fejezni magukat, míg 60 százalékuk szerint az emojik akár a mentális egészségükre is pozitív hatással vannak.
Kiderült, melyik a legnépszerűbb emoji
Az Adobe trendjelentése igazán alapos, azt is megvizsgálta, hogy a válaszadók melyik szimbólumokat kedvelik a legjobban. A tavalyi évben a "sírvaröhögős" emoji bizonyult a legnépszerűbbnek, legalábbis az amerikai felhasználók ezt alkalmazták a legtöbbször. Ezt a feltartott ujj, a piros szív és a fetrengve nevetős emoji követi a rangsorban. Az ötödik a szomorúság kifejezésére használt síró arc lett.
Érdekesség, hogy a válaszadók fele nem mindig a megfelelő jelentés szerint használ bizonyos emojikat. Az Egyesült Államokban egyébként a cowboy emoji számít a legközérthetőbbnek, ezt követi a cseresznye és a fejjel lefelé álló arc.
Az emojik nem mindenkinek nyerik el a tetszését: a kutatás szerint ötből két amerikai nem érzi úgy, hogy az identitásának megfelelő lenne a most elérhető emoji-készlet, sokan szeretnének változatosabb korú és etnikumú emojikat, de többen úgy látják, hogy a különféle fogyatékkal élők önkifejezését is jobban szolgálná, ha többféle vonatkozó emoji szerepelne a készletben.
A Unicode egyébként valamikor szeptemberben tervezi publiálni az Emoji 15.0 ábrakészletet, amelyben olyan újdonságok szerepelnek majd, mint a rózsaszín szív, a medúza vagy épp a fejrázás.
Az emojik egyébként már olyan kulturális jelenséggé váltak, hogy a rendkívül népszerű The Boys sorozathoz is készült egy speciális darab, ami már a Twitter üzemeltetőinél is kicsapta biztosítékot.